1 Laatst bewerkt door Ricky (04-01-2012 21:03)

Onderwerp: 2 babykontjes [FEEDBACK]

Ik weet niet meer of ik het kontje van Bo al geplaatst had, mijn excuses als dat wel het geval is...
Dit is een productie van Buufs-Taarten. Deze was ook een bestelde taart.
Samen met mijn Buuf Ties-78 gemaakt.
Stiekem zijn we er best trots op. Gevuld met Aardbeiencrème 4x en afgesmeerd met witte ganache.
Het kontje van Jep is mijn productie en helaas niet zo strakgeworden omdat hij was afgesmeerd met botercreme die waarschijnlijk te veel water bevatte.....  :s
Dit was een kado voor de mam's van Jep.
Beide kontjes zijn nagemaakt van de geboortekaartjes.

Alvast bedankt voor het kijken en de feedback.

http://i806.photobucket.com/albums/yy349/RickyenShake/Buufs%20Taarten/IMG_2581.jpg
http://i806.photobucket.com/albums/yy349/RickyenShake/Buufs%20Taarten/IMG_2585.jpg

http://i806.photobucket.com/albums/yy349/RickyenShake/Buufs%20Taarten/IMG_2604.jpg

Hier met een broekspijpje.... :o
http://i806.photobucket.com/albums/yy349/RickyenShake/Buufs%20Taarten/IMG_2606.jpg
http://i806.photobucket.com/albums/yy349/RickyenShake/Buufs%20Taarten/IMG_2607.jpg

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

2

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

De eerste vind ik geweldig, de tweede een stuk minder.
Ik denk dat het komt omdat bij een jongen je niet iets hebt om de bovenbenen te verstoppen. De bovenbenen moeten wat molliger zijn als je ze niet bedekt.

3

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

Ow chips, ik heb de verkeerde foto's geplaatst.

zal het even aanpassen

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

4

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

De eerste is echt super!!!!!! :thumb:
De tweede ben ik met Monique eens.

heerlijke taartgroetjes van Brenda

5

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

Jullie hebben helemaal gelijk. Ik smeer vanaf nu ook nooit meer af met botercrème maar alleen nog maar met witte ganache.
De eerste heb ik ook m'n stinkende best op gedaan om die zo mooi mogelijk te krijgen.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

Ik vind de eerste ook mooier, ook omdat daar de sluiting van het rompertje zo mooi gemaakt is. Die mis ik een beetje bij de tweede. Wel allebei hele leuke taartjes! :thumb:

Never a failure, always a lesson!

7

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

ik vind die bovenste echt super!!

Heb je daar een how to voor?  Nou ja eigenlijk mee voor de beentjes/voetjes?

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

8

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

Kelly1609 schreef:

ik vind die bovenste echt super!!

Heb je daar een how to voor?  Nou ja eigenlijk mee voor de beentjes/voetjes?

Ik heb ergens van iemand gelezen die ook een babykontje had gemaakt hoe het moest.
Ik kan het zo gauw niet vinden, maar zo doe ik het:

Ik neem het blanda schaaltje waar ik het kontje mee maak die leg ik op z'n kop neer zodat je eigenlijk het kontje hebt.

ik begin gek genoeg met de voetjes. Ik neem 2 gelijke bolletjes en die maak ik een beetje plat en dan maak ik er een soort kidneyboon van.
Daarna maak ik met m'n pink van links naar rechts net boven het midden een gleuf zodat ik de hiel kan vormen. Alles mooi afronden.
Dan de onderkant een beetje afplatten en met een boltool een klein gleufje trekken een beetje krom (met de kromming van de kidneyboon mee)  net boven waar de tenen komen.
Dan kleine bijpassende steeds ietsje kleiner wordende bolletjes voor de tenen maken. En als je die een beetje tegen elkaar duwt onder het voetjes dan worden het ineens teentjes.

De Benen maak ik van een rol die aan 1 kant breder is dan de andere kant. De smalle kant wordt de enkel de brede kant een dijbeen. Die pas ik steeds tegen de blanda om te kijken hoe ik hem het best kan vormen. Dan maak ik ongeveer in het midden met m'n pink ook weer een inkeping die de knie holte moet voor stellen en trek de dijbeen een beetje omhoog omdat ik een plat neergelegd beentje een beetje onnatuurlijk vindt. Oh ja ik maak de benen altijd van marsepein omdat de structuur het met op huid met poriën lijkt.
Helaas glimt dat wel op de foto's. In het echt glimt het niet zo.
De huidskleur maak ik van Witte marsepein daar roze bijvoegen en een beetje geel of bruin bij doen. Dit kun je het best doen door eerst een klein bolletje wit te nemen dan een beetje roze bijvoegen  en de geel of bruin. Dan weet je een beetje de verhouding. Als het weer te donker is doe ik er weer wat wit bij net zolang tot je de kleur mooi vindt.

Het is een lang verhaal geworden. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Mocht dat niet zo zijn dan ga ik een heuse How to maken met foto's.  :)
Dus laat het me maar weten of dit duidelijk genoeg is of niet.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

9

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

Thnx voor het omschrijven!! Maar mocht je tijd hebben dan zou ik een how-to met foto;'s helemaal waarderen ;) Die kan ik dan mooi opslaan! Vind dit namelijk een super leuke manier om (tegen de tijd dat het zover is) een zwangerschap bekend te maken ;)

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

10

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

de eerste is geweldig!

de tweede, even het niet strakke weglatend, vind ik het jammer dat je er geen rompertje van hebt gemaakt, het is nu zo kaal/onaf.

maar die eerste.... mag ik hem opslaan? vind hem echt super!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

11

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

Wat een "vutjes" zeg!!
Geweldig!!!
Ik ben weer trots op jullie?
Geven jullie ook workshops?
Zoek nog een (of twee) gekken die een workshop willen geven aan mijn collega's en mij . :D

groetjes yvon

12

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

Kelly1609 schreef:

Thnx voor het omschrijven!! Maar mocht je tijd hebben dan zou ik een how-to met foto;'s helemaal waarderen ;) Die kan ik dan mooi opslaan! Vind dit namelijk een super leuke manier om (tegen de tijd dat het zover is) een zwangerschap bekend te maken ;)

Okay, ik ga 'm maken.  ;)
ik laat het je wel weten wanneer het zover is.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

13

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

rorico schreef:

de eerste is geweldig!

de tweede, even het niet strakke weglatend, vind ik het jammer dat je er geen rompertje van hebt gemaakt, het is nu zo kaal/onaf.

maar die eerste.... mag ik hem opslaan? vind hem echt super!

natuurlijk mag je 'm opslaan.

De tweede was een weggevertje en helaas was de supermarkt zonder witte chocolade  :(
Omdat ik het met marsepein maak was hij al behoorlijk duur geworden. Vandaar dat hij geen rompertje had en minder stak was.
Was weer een leer momentje wat botercrème betreft.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

14 Laatst bewerkt door Ricky (05-01-2012 23:05)

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

"yvonne 72" schreef:

Wat een "vutjes" zeg!!
Geweldig!!!
Ik ben weer trots op jullie?
Geven jullie ook workshops?
Zoek nog een (of twee) gekken die een workshop willen geven aan mijn collega's en mij . :D

Dank je wel!  :o

Wat wil je precies leren? Mail me maar. Heb al eens workshops gegeven.....uhhhh voor kinderen..... :lol:

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

15

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

Ricky schreef:
"yvonne 72" schreef:

Wat een "vutjes" zeg!!
Geweldig!!!
Ik ben weer trots op jullie?
Geven jullie ook workshops?
Zoek nog een (of twee) gekken die een workshop willen geven aan mijn collega's en mij . :D

Dank je wel!  :o

Wat wil je precies leren? Mail me maar. Heb al eens workshops gegeven.....uhhhh voor kinderen..... :lol:


Nou... als dat hele zooitje van mn werk bij elkaar is,dan lijken we wel op een stelletje kinderen hoor. :+
Weet waar je aan begint... :lol:  :lol:
We zijn met een man (vrouw) of 20 als iedereen meedoet.

groetjes yvon

16

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

"yvonne 72" schreef:
Ricky schreef:
"yvonne 72" schreef:

Wat een "vutjes" zeg!!
Geweldig!!!
Ik ben weer trots op jullie?
Geven jullie ook workshops?
Zoek nog een (of twee) gekken die een workshop willen geven aan mijn collega's en mij . :D

Dank je wel!  :o

Wat wil je precies leren? Mail me maar. Heb al eens workshops gegeven.....uhhhh voor kinderen..... :lol:


Nou... als dat hele zooitje van mn werk bij elkaar is,dan lijken we wel op een stelletje kinderen hoor. :+
Weet waar je aan begint... :lol:  :lol:
We zijn met een man (vrouw) of 20 als iedereen meedoet.

Dat wordt gezellig!
Ik mail je.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

17

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

die eerste is heel mooi. ik wacht mee af op de how-to.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

18

Re: 2 babykontjes [FEEDBACK]

De How To is af:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126918273

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben en dat ik het goed heb uitgelegd.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky