Kelly1609 schreef:ik vind die bovenste echt super!!
Heb je daar een how to voor? Nou ja eigenlijk mee voor de beentjes/voetjes?
Ik heb ergens van iemand gelezen die ook een babykontje had gemaakt hoe het moest.
Ik kan het zo gauw niet vinden, maar zo doe ik het:
Ik neem het blanda schaaltje waar ik het kontje mee maak die leg ik op z'n kop neer zodat je eigenlijk het kontje hebt.
ik begin gek genoeg met de voetjes. Ik neem 2 gelijke bolletjes en die maak ik een beetje plat en dan maak ik er een soort kidneyboon van.
Daarna maak ik met m'n pink van links naar rechts net boven het midden een gleuf zodat ik de hiel kan vormen. Alles mooi afronden.
Dan de onderkant een beetje afplatten en met een boltool een klein gleufje trekken een beetje krom (met de kromming van de kidneyboon mee) net boven waar de tenen komen.
Dan kleine bijpassende steeds ietsje kleiner wordende bolletjes voor de tenen maken. En als je die een beetje tegen elkaar duwt onder het voetjes dan worden het ineens teentjes.
De Benen maak ik van een rol die aan 1 kant breder is dan de andere kant. De smalle kant wordt de enkel de brede kant een dijbeen. Die pas ik steeds tegen de blanda om te kijken hoe ik hem het best kan vormen. Dan maak ik ongeveer in het midden met m'n pink ook weer een inkeping die de knie holte moet voor stellen en trek de dijbeen een beetje omhoog omdat ik een plat neergelegd beentje een beetje onnatuurlijk vindt. Oh ja ik maak de benen altijd van marsepein omdat de structuur het met op huid met poriën lijkt.
Helaas glimt dat wel op de foto's. In het echt glimt het niet zo.
De huidskleur maak ik van Witte marsepein daar roze bijvoegen en een beetje geel of bruin bij doen. Dit kun je het best doen door eerst een klein bolletje wit te nemen dan een beetje roze bijvoegen en de geel of bruin. Dan weet je een beetje de verhouding. Als het weer te donker is doe ik er weer wat wit bij net zolang tot je de kleur mooi vindt.
Het is een lang verhaal geworden. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Mocht dat niet zo zijn dan ga ik een heuse How to maken met foto's.
Dus laat het me maar weten of dit duidelijk genoeg is of niet.
Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs, Ricky