dank jullie wel allemaal voor de complimenten. ik vind kindertaarten met een thema altijd heel erg moeilijk, ben er altijd een beetje onzeker over omdat ik mij vaak te beperkt voel in een thema. maar zo Tinkerbell met een printje, dat zag ik op zich al best wel zitten. dat mag natuurlijk lekker liefjes met bloemetjes e.d.
en hoewel ik na lamg denken eindelijk een idee had hoe ik de printjes wilde verwerken zat ik nog best wel een beetje te twijfelen hoe ik de rest van de taart zou aankleden... ik had gisteren al wel wat bloemen en strikken gemaakt dus dat scheelde vandaag wel weer veel tijd, dus dat maakte dat is nog best wel redelijk snel klaar was met de taart vandaag. ik was begonnen met het decoreren van de bovenste taart en die werd al maar voller en voller
tja, maar wat moet er dan op die onderste taart??? die strikken vond ik er niet leuk bij staan, dus die heb ik aan de kant geschoven, en ik geloof dat ze uiteindelijk toch nog in de prullenbak beland zijn
van het idee wat ik gisteren in mijn hoofd had is uiteindelijk niet veel bewaard gebleven
maar misschien komt dat een ander keertje wel weer van pas. zo ontstaat er dus eigenlijk gewoon spontaan een taart uit je handen. ik ben wel blij met het resultaat en hoewel het dus niet echt mijn ding is ben ik dus wel tevreden.
goed, jullie zitten hier niet om mijn gezwets te lezen
, ik zal antwoord geven op de bloemen vraag
de grote bloemen heb ik gemaakt van gumpaste gemengd met fondant met de 5 petal rosecutter. 2 op eenvolgende maten per bloem nemen. het mengsel heel dun uitrollen en de bloemen uitsteken, de randen met een baltooltje op een foampad iets frillen en ik laat ze dan per stuk los drogen op een gevulde-eieren-serveerschaal (snappie die?
) dat heeft voor mij de perfecte niet zo diepe holling voor dit soort bloemen. terwijl ze liggen te drogen in die vorm kun je ze prima gelijk dusten en in de glitters zetten. voor de iets kleinere roze bloemetjes heb ik de grootste blossom plunger gebuikt en deze in een veiner gedaan welke eigenlijk voor een ander bloemetje bedoeld is. als alles gedroogd is met behulp van een drupje icing in elkaar zetten et voilá.
is het een beetje duidelijk zo?
kijk ook eens op
www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.