1

Onderwerp: Vulling voor iemand die van Mars houdt...

Ik heb het recept voor marsmousse al gevonden, maar was eerder aan het denken om de vulling zo veel mogelijk "mars" te maken. Dus een laag karamel (dulce de leche?) en dan ???
Afsmeren met ganache lijkt me het meest geschikt (chocoladelaagje langs de buitenkant)

O ja, het mag best heel zoet zijn (strooit nog suiker op de perenstroop tussen zijn boterham  :Y )

2

Re: Vulling voor iemand die van Mars houdt...

chocolademousse :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ow ja, nog vergeten te vermelden: is maar een 15cm taartje en vind het altijd zo lastig om juist genoeg (dus vooral niet veeeel te veeel) te maken

4

maar chocolademousse is zo ook heeeeeel lekker hoor; als toetje, als tussendoortje enzenz :9  :Y  ;)

5

ik heb ook eens een marstaartje gemaakt en heb toen gewoon een aantal marsen gesmolten met een heeeeel klein beetje slagroom erdoor,
moet wel eerlijk zeggen dat het heel machtig was :Y

smelten had ik in de magnetron gedaan ,elke keer een paar seconden .

groetjes syl

6 Laatst bewerkt door Lies77 (03-01-2012 22:59)

Mmmhhh ik ga het denk ik toch gewoon bij de dulce de leche houden. En dan een extra laagje ganache erbij (dus 1 laag is dulce de leche en een klein laagje ganache) en eventueel nog wat chocoladestukjes of zo
En waarschijnlijk ook een chocolade biscuit.
Chocomousse is weer zo'n heel werk om te maken en ik heb de afgelopen dagen al een hele pot (bijna) alleen opgegeten.  :o  overschotje van oudjaar...

7

:think: chocomousse is toch supersimpel?
slagroom verwarmen, choc erin op laten lossen, nachtje in de koelkast, opkloppen, zakje klopfix erbij en klaar :Y

8

Op die manier wel, maar ik maak hem meestal op de ouderwetse manier;: eigeel met suiker romig klopen, eiwit kloppen, slagroom kloppen, gesmolten chocolade bij het eigeel, eiwit en de room erdoor spatelen.
Als ik het zo lees valt het precies wel mee. Maar het slaagt iedere keer weer tegen