Ik heb het recept van Biancka vandaag geprobeerd.
En hij is héérlijk, zalig, errrug lekker. Maar niet hetzelfde als bij het steakhouse...... daar is die creamy laag nog romiger, zachter........ maar wat zou daar dan inzitten!?!?!??!?!?
Maar als je GEK op chocolade bent, dan is het recept zeker een aanrader
Ik ga het andere genoemde recept volgende week wel ergens proberen (anders een overkill aan calorien ben ik bang
)
Komt ie:
Chocoladetaart
Ingredienten taart...
200gr boter
2 repen pure chocolade (van 100gr)
1 reep melkchocolade (van 100gr)
4 eieren
200gr donkere basterdsuiker
150gr zelfrijzend bakmeel
1/2 theelepel zout
Ingredienten 'glazuur'...
140gr pure chocolade
30gr boter
2 eetlepels suikerstroop
100ml volle melk of slagroom (ik gebruik zelf slagroom)
Hulpmiddelen...
Bakpapier, bakvorm van 26cm, zeef
Bereidingwijze...
Glazuur
Breek de chocolade in stukjes en doe in een kleine steelpan. Voeg de boter, suikerstroop en melk of room toe. Laat het mengsel nu op een laag vuur smelten en roer minuut een keertje goed om zodat je een gladde saus krijgt. Zodra alles gesmolten is laat je de saus afkoelen en in de koelkast steviger worden zodat je de glazuur straks beter over de taart kan smeren.
Taart
Verwarm de oven voor op 175gr en haal het rooster eruit. Snijd de boter in blokjes en doe ze in een steelpak met dikke bodem. Breek 200gr pure chocolade en de reep melkchocolade boven de pan in stukjes. Zet de pan op het allerkleinste pitje van het fornuis en laat de chocolade en boter heel zachtjes smelten. Roer er regelmatig in. Neem de de pan van het fornuis en laat de chocoladeboter nog even afkoelen.
Breek de eieren boven een beslagkom en klop ze met een garde of mixer los. Meng er de basterdsuiker en 1/2 theelepel zout door. Roer ook de chocoladeboter die we net gemaakt hebben erdoor. Doe het bakmeel boven de beslagkom in een zeef en schud die heen en weer. Schep het bakmeel met een lepel of spatel losjes door het chocolademengsel.
Leg een vel bakpapier in de bakvorm zodat bodem en vorm bedekt zijn (bakvorm invetten met boter en bestrooien met bloem kan ook). Schep het chocoladebeslag op het bakpapier. Bak nu de taart ongeveer 30 minuten (de bovenkant is dan stevig maar van binnen blijft de taart een beetje vochtig). Als de 30 minuten voorbij zijn haal je de taart met ovenwanten uit de oven en laat de taart een uur afkoelen.
Als de taart is afgekoelt dan haal je het glazuur uit de koelkast en smeer je het glazuur over de taart.
Maak je niet druk over het feit dat je het druk hebt... dat kost alleen maar onnodige energie!