1

Onderwerp: Gezocht: recept texas chocolate cake

Wij gaan soms eten bij een ribhouse en daar hebben ze een goddelijke chocolade toetje: de homemade texas chocolate cake.
Het is een laag van ong 3 cm stevige choco cake met een dun laagje jam. Daarbovenop zit een chocolade creme, superzacht van structuur, smelt haast op je tong......... Echt super lekker.
Heb al honderden choco boeken erop nageslagen maar kan maar niet ontdekken wat het recept van dielaag zou kunnen zijn.
Kent iemand toevallig een dergelijk iets?
Heb het restaurant natuurlijk gevraagd maar die geven (natuurlijk) het geheim niet prijs.  :x
Het restaurant is te vinden in woudenberg, zeegse, voorst, bowkelo en epe. Misschien zijn er leden die hm wel eens gegeten hebben.
Ik hoop, hoop, hoop dat iemand mij kan helpen.

Bedankt!!!!!!!

Maak je niet druk over het feit dat je het druk hebt... dat kost alleen maar onnodige energie!

2

Re: Gezocht: recept texas chocolate cake

even bij Google invoeren, en daar kan je genoeg recepten vinden!
Ook kan ik mijn vriendin uit de USA even vragen of zij misschien hier een goed recept van heeft, maar ik denk dat je via google wel de juiste recepten kan vinden! :)

Bedankt voor je reactie! Het kan aan mijn zoekkunsten liggen   :o :x  maar dat heb ik vanzelfsprekend al geprobeerd......
Maar vaak klinkt het dan als een harde chocolaag, terwijl deze stevig is, maar zo wegsmelt op je tong.
Dus als er iemand is die kan helpen. GRAAG

Maak je niet druk over het feit dat je het druk hebt... dat kost alleen maar onnodige energie!

Ik heb net een ouder topic gevonden over exact dezelfde taart!
Heb haar al een berichtje gestuurd of het recept wat erbij stond de juiste was (die ging zij uitpoberen). Maar hierbij een foto van de taart. Misschien dat er dan bij iemand een lampje gaat branden?
De recepten op google zijn volgende mij niet met een laag zoals hierboven.

http://i53.photobucket.com/albums/g65/devilzlittlesister/texas%20chocolate%20cake/IMG_0051.jpg

5

oh potverdorie, die ziet er wel superlekker uit! Ik ben ook wel beniweuwd naar het recept! (of binnenkort toch maar weer naar het ribhouse...)

Heb wel een heel lekkere chocotaart gevonden op internet bij
see monkey video.com hier is ook een hele film van heb het zelf uitgeprobeerd en de taart is echt super lekker. hopelijk heb je hier wat aan.

7

Ingredients
1 cup butter, cubed
1 cup water
1/4 cup baking cocoa
2 cups all-purpose flour
2 cups sugar
1 teaspoon baking soda
1/2 teaspoon salt
2 eggs, lightly beaten
1/2 cup sour cream
FROSTING:
1/2 cup butter, softened
3 3/4 cups confectioners' sugar
1/4 cup baking cocoa
1 teaspoon vanilla extract
5 tablespoons milk
Directions
1.In a large saucepan, bring the butter, water and cocoa to a boil. Remove from the heat. Combine the flour, sugar, baking soda and salt; stir into butter mixture. Combine the eggs and sour cream; stir into butter mixture until blended.
2.Pour into a greased 15-in. x 10-in. x 1-in. baking pan. Bake at 350 degrees F for 18-25 minutes or until a toothpick inserted near the center comes out clean. Cool on a wire rack.
3.For frosting, in a large mixing bowl, cream the butter and confectioners' sugar. Add cocoa, vanilla and enough milk to achieve desired consistency. Spread over cake.

Als tip, de frosting eroverheen als de taart nog warm is, dan word het een soort fudge! En het water kan je ook voor koffie (met kaneel) vervangen! ;)

:9  :9  :9  :9  :9  :9  :9

Ontzettend bedankt voor jullie reacties.
Ik heb van Biancka die de taart kent ook een recept gekregen. Ik ga hem morgen uitproberen. Als het hm is (of ook lekker) dan plaats ik hem nog wel even.
Overigens klinkt het recept van Harlow ook helemaal lekker. Ik ga het gewoon proberen.

THANKS!

9

Ik ben heel benieuwd! ZOu je het recept hier dan willen posten als het lekker is?

10 Laatst bewerkt door Tante Pollewop (03-03-2011 20:16)

Ik heb het recept van Biancka vandaag geprobeerd.
En hij is héérlijk, zalig, errrug lekker. Maar niet hetzelfde als bij het steakhouse...... daar is die creamy laag nog romiger, zachter........ maar wat zou daar dan inzitten!?!?!??!?!?

Maar als je GEK op chocolade bent, dan is het recept zeker een aanrader  :Y

Ik ga het andere genoemde recept volgende week wel ergens proberen (anders een overkill aan calorien ben ik bang  O-) )

Komt ie:

Chocoladetaart

Ingredienten taart...

200gr boter
2 repen pure chocolade (van 100gr)
1 reep melkchocolade (van 100gr)
4 eieren
200gr donkere basterdsuiker
150gr zelfrijzend bakmeel
1/2 theelepel zout

Ingredienten 'glazuur'...

140gr pure chocolade
30gr boter
2 eetlepels suikerstroop
100ml volle melk of slagroom (ik gebruik zelf slagroom)

Hulpmiddelen...

Bakpapier, bakvorm van 26cm, zeef

Bereidingwijze...

Glazuur

Breek de chocolade in stukjes en doe in een kleine steelpan. Voeg de boter, suikerstroop en melk of room toe. Laat het mengsel nu op een laag vuur smelten en roer minuut een keertje goed om zodat je een gladde saus krijgt. Zodra alles gesmolten is laat je de saus afkoelen en in de koelkast steviger worden zodat je de glazuur straks beter over de taart kan smeren.

Taart

Verwarm de oven voor op 175gr en haal het rooster eruit. Snijd de boter in blokjes en doe ze in een steelpak met dikke bodem. Breek 200gr pure chocolade en de reep melkchocolade boven de pan in stukjes. Zet de pan op het allerkleinste pitje van het fornuis en laat de chocolade en boter heel zachtjes smelten. Roer er regelmatig in. Neem de de pan van het fornuis en laat de chocoladeboter nog even afkoelen.

Breek de eieren boven een beslagkom en klop ze met een garde of mixer los. Meng er de basterdsuiker en 1/2 theelepel zout door. Roer ook de chocoladeboter die we net gemaakt hebben erdoor. Doe het bakmeel boven de beslagkom in een zeef en schud die heen en weer. Schep het bakmeel met een lepel of spatel losjes door het chocolademengsel.

Leg een vel bakpapier in de bakvorm zodat bodem en vorm bedekt zijn (bakvorm invetten met boter en bestrooien met bloem kan ook). Schep het chocoladebeslag op het bakpapier. Bak nu de taart ongeveer 30 minuten (de bovenkant is dan stevig maar van binnen blijft de taart een beetje vochtig). Als de 30 minuten voorbij zijn haal je de taart met ovenwanten uit de oven en laat de taart een uur afkoelen.

Als de taart is afgekoelt dan haal je het glazuur uit de koelkast en smeer je het glazuur over de taart.

11

Qua structuur verwacht ik dat het recept van Harlow dichter in de buurt komt van de foto dan dit laatste :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

12

wat is baking cacao?

@Jozien, ik ga hm gewoon proberen.
Eerst maar eens op zoek naar een omzetter voor de cups naar gewone gewichten (iemand?). Ik ben benieuwd!
Gisteren hebben mensen nog het recept van Biancka geproefd en die waren toch ook wel errrug enthousiast hoor. Dus ik denk dat wanneer je de steakhouse versie niet kent, je die ook erg lekker vindt!

Ik was er voor het gemak  :rolleyes:  vanuit gegaan dat baking cacao gewoon cacao poeder was.......  :+

14

Ik heb hem gister ook gehad!!
http://img819.imageshack.us/img819/3263/cakegq.jpg
Sorry voor de slechte kwaliteit maar DAMN was sooo good!  :P
Het was dus een laagje cake, lijkt op devils food cake. En de laag erop een soort praline bijna fudge achtig die ook een tikkie naar koffie smaakt  ;) met daarover van die krokante nootjes.
Ik de stoute schoenen aan en de serveerster gevraagd wat het precies was  :P  een praline (of fudge)...Ze ging vragen en vertelde dat het een eigen gemaakte pasta is die als die klaar is in gevroren wordt  :think: Of ze hem dan later in de koeling zetten en als die 'ontdooit' is de cakelaag erop en keren...? Jam heb ik niet ontdekt. Maar wat machtig, was een FLINKE hap. Eigenlijk niet te doen als derde gang hoor  :)

15

Dus een soort van chocolade fudgie paste......vind het erg jammer dat het recept nergens te vinden is want oh oh oh wat is deze chocolate cake lekker !!! haha Ik zal nog eens gaan zoeken op chocolate paste...........bedankt voor het vragen !!