Onderwerp: Voor mijn kleine lieve meisje van 1... lang verhaal...
Mijn dochtertje werd vorige week 1 jaar en ik wilde voor haar verjaardag een soort van pip-stapeltaart maken. Ook wilde ik mijn filigree border een keer uitproberen. Mn allereerste taart met drie lagen. En wat heb ik gescholden! Kun je fondant niet invriezen ofzo? De bovenste twee lagen heb ik ingevroren vanwege tijdgebrek (laatste dagen voor kerst) en bij het ontdooien ging de fondant smelten!
Ook had ik voor het eerst satin ice fondant gebruikt (wel een beetje dom als je ook voor het eerst een stapeltaart maakt...), wat n ramp! Ik heb nog nooit meegemaakt dat er luchtbellen tussen de bc en de fondant zaten
, waarschijnlijk te dun uitgerold? Al met al baalde ik van alle bobbels en ongelijkheden maar familie en vrienden vonden hem prachtig (kennen deze site niet, gelukkig voor mij
) Maar heb er weer van geleerd: bijvoorbeeld niet te dun uitrollen en niet meer invriezen voor mij - of heeft iemand tips hoe dat ik dat beter kan doen de volgende keer?
Vulling was: bovenste twee lagen bokkepootjesvulling en kersenvlaaivulling, onderste laat bokkepootjesvulling en chocofudge
.
Komt ie dan toch maar:

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

. Beter 1:1 (boter : poedersuiker) gebruiken of ganache.
)