1 Laatst bewerkt door Famke84 (29-12-2011 20:24)

Onderwerp: Appelbeignets

Ik kwam op internet een recept tegen voor appelbeignets.
Die met 2 plakken bladerdeeg, dikke plak goudreinet erin en uitsteken. Bakken in frituurolie en gelijk uit de frituur door de kaneelsuiker.

Nu las ik dat banketbakkers regelmatig het gaatje van de appel opvullen met wat banketbakkersroom.

Je kunt de beignets een dag van te voren voorbereiden, want het deeg moet nog een uur rusten in de diepvries. Dus je legt ze (half) bevroren in de frituur.

Nu is de vraag aan jullie ervaren taartenbakkers; is het wel verstandig om banketbakkersroom in de frituur te doen? Ik ken deze room alleen dat het koud het lekkerst is.

Of zal dit wel meevallen gezien het feit dat je een bevroren product frituurt gedurende ca. 3-4 minuten?

Ik ben zelf niet zo heel dol op banketbakkersroom, heb liever zwitserse room. Alleen lijkt het mij dat slagroom in deze hitte gaat schiften.

Enige wat ik nog zou kunnen doen is de zwitserse room na het bakken, als de beignets wat afgekoelt zijn, erin te spuiten na een klein sneetje te hebben gemaakt.

Wie helpt mij uit dit dilemma?

2

Re: Appelbeignets

een hoop banketbakkers doen er ook een lekkere jam in of beetje spijs

dat deden wij vroeger altijd
erg lekker

en nu thuis nog steeds , aardbei of frambozen jam

ze hoeven niet in de vriezer , ze moeten wel rusten , bv op een koele plek onder plastic folie ( tegen het uitdrogen

bakken doen we niet in frituurolie
maar arachide olie of thuis in zonnebloemolie

succes en eet smakelijk

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Zorgen dat het goed dicht gevouwen/ geplakt zit, dan kan het ook niet gaan lekker tijdens het frituren  :thumb:  dus goed op de randjes letten.

4

ja idd als je m gewoon goed afsluit lekt ie niet... en warme bbr is best lekker, das gewoon net als custardvla ;)

5

Je kunt banketbakkersroom gewoon bakken hoor. Als je die van dr. oetker hebt, staat dat ook op het zakje. Je moet dan geloof ik minder water gebruiken. Het is ook lekker in appeltaart, dus in een beignet zal het zeker ook lekker smaken. :Y  :Y

Groetjes Gerien

6

Er staat hier op het forum ergens een recept (allerlekkerste appeltaart), waarbij je banketbakkersroom maakt, op appels giet en meebakt (heerlijk recept trouwens). Dus: kan geen kwaad

7 Laatst bewerkt door lena83 (30-12-2011 15:09)

ik heb ze vorig jaar gemaakt met bladerdeeg, dan appel in het midden een klein stukje amandelspijs en dan banketbakkersroom erin, uurtje in de vriezer (dan blijven ze in elkaar zitten als je ze in de frituur doet). frituren en dan als ze uit de frituur komen gelijk (dus als ze nog warm zijn) bestrooien met kaneelsuiker. echt zo lekker! morgen gaan we ze weer maken! heb er nu al trek in!

ik bak ze trouwens wel in zonnebloemolie niet in frituurvet

Groetjes Marleen

8

Je kunt die appelbeignets in bladerdeeg  ook wel in de oven bakken met banketbakkersroom.Gewoon op 200 graden
Ik maak vaak appeltaart met een laagje BBR er onder.Lukt prima.
Willy