1

Onderwerp: Taartbodem niet zo lekker...

Goedemorgen!

M'n eerste taart heb ik gebakken! Het decoreren en de vulling is aardig gelukt (al moet ik nog heel veel oefenen en leren  ;) )..

Helaas is alleen m'n taart zelf niet zo lekker.. hij is nogal hard geworden. Ik heb zo'n cakemix gebruikt en dat is dus niet zo goed bevallen. Net uit de oven was deze nog luchtig en zacht maar na een nacht in de koelkast (kon deze dus niet afsluiten omdat hij te hoog was) en versiert was hij best hard geworden.

Wat voor bodem kan ik het beste maken zodat deze zacht blijft? (heb in het verleden marsepeinen taarten bij de bakker gekocht en die waren na 2 dagen nog zacht en heerlijk!)

Alvast bedankt voor jullie reactie en nog een fijne 2de kerstdag!

2

Re: Taartbodem niet zo lekker...

door de koelkast is hij hartstikke uitgedroogd waarschijnlijk.
de cake zelf hoef je niet in de koelkast te bewaren, en zeker niet zonder zak!
alleen als je een slagroomvulling erin doet moet hij in de koelkast.

wat voor cakemix heb je gebruikt?
als je in de webshop biscuitmix koopt krijg je een lekkere luchtige taart, en die blijft idd wel een paar dagen lekker zacht.

3

Tussen cake en biscuit zit nogal een verschil, vind ik. Ik gebruik, wanneer ik ga vullen, nooit cake omdat dit te zwaar is en ik het niet eens lekker vind met botercremevulling.
Biscuit blijft lekker zacht, net zoals bij de bakker. Een taart 'moet' je trouwens toch op kamertemperatuur laten komen omdat deze dan het lekkerst is, zeker wanneer je een botercremevulling hebt.

4

Cake is veel masiever (schrijf je dat zo :think: ) en zwaarder dan biscuit, oa omdat er boter in zit.
Je kunt een cake/biscuit niet onafgedekt in de koelkast zetten, dan droogt ie heel erg uit :s
Wanneer je hem afgesmeerd hebt met botercrème, issie luchtdicht afgesloten als het ware en kan ie wel in de koelkast.
Bakkerstaarten zijn meestal biscuit- of moscovische taarten :Y

Lees deze maar eens door, weet je meteen veel :Y  ;) http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=125276

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Bedankt voor jullie reacties!

Denk dat ik inderdaad voor de 'verkeerde' mix heb gekozen.. was luchtige cake van koopmans.. Beetje jammer dat deze niet luchtig meer was  :D
Had 'm laten afkoelen en daarna met o.a. banketbakkersroom en botercreme gevuld en afgesmeerd.

Denk dat ik de volgende taart ga proberen met een moscovische taartbodem.