1

Onderwerp: hoeveel watt?

Ik ben op zoek naar een keukenmachine voor het maken van biscuit enz voor het maken van taarten.
Hoeveel watt moet een mixer hebben?
Heb meerder topics gelezen over keukenmachines maar heb geen idee wat nu het beste is voor het maken van taarten.

2

Re: hoeveel watt?

De Kenwood die ik heb heeft (even uit mijn hoofd) 300 of 400 watt en dat is prima voor het maken van kapsels, botercreme, royal icing, koekjesdeeg, cupcakemix

Alles goed???? nee 3 fout

3

Re: hoeveel watt?

Hoi liefmeisie,

Als je echt alleen biscuit en botercrème als zwaarste belasting neemt is 300 tot 400 watt ruim voldoende. Wil je ook brooddeeg maken dan is iets meer vermogen wel nodig.

De zogenaamde Kitchenaids die veel meer aan kunnen dan biscuit en botercrème hebben ook niet zoveel Watts maar dat komt omdat die dan weer efficiënter met het vermogen omgaan. Zitten minder overbrengingen in dus ook minder verlies van energie.

Ik heb zelf een Herman De Blijker keukenmachine gekocht, die is iets van 700 watt geloof ik, maar als ie 400 Watt was geweest had ik hem ook gekocht.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.