26

Re: beginners vraagje

Joanna1981 schreef:
marijkeJoey schreef:

niet zo actief forum zie ik jammer.

Moest hier even om lachen, sorry  :+
Als je ziet hoeveel nieuwe berichten er dagelijks geplaatst worden is het onmogelijk om alles te lezen en bij te houden.

De tips die je gekregen hebt kan ik ook wel wat mee, thanks dus!

was een beetje ongeduldig sorry damens hahaha  :o

27

Haha, maakt niet uit toch? Heb ik ook altijd als ik een vraag heb. De eerste reactie laat voor je gevoel altijd te lang op zich wachten, hihi.

Ik gebruik mijn aanrecht gewoon en doe hier poedersuiker op. Ook op mijn roller. Werkt ook goed.

Het gaat steeds beter dat zul je zien. Heb ik zelf ook. Elke taart is weer net wat strakker dan de vorige.
Je moet gewoon uitvinden wat voor jou het beste werkt.

28

http://i1140.photobucket.com/albums/n563/mariska_231/taarten/taartbinnenkant.jpg

Hier nog de beloofde binnenkant.
Hij smaakte echt super lekker en dat vond de visite ook gelukkig haha want was wel even afwachten.
Ik dacht nog ooh mijn eerste taart geen idee of die wel lekker is en als het niks is heb ik niet eens een alternatief voor de visite haha maar gelukkig smaakte die goed.

29

Ziet er niet eens verkeerd uit hoor. Slechts een klein beetje hol.

Ik heb bijna altijd wel een paar nog niet gevulde soezen in de vriezer liggen en altijd een paar pakjes houdbare slagroom of spuitbus op voorraad in de koelkast. Heel handig als je taart tegenvalt of spontaan vliegles krijgt. :D 

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

30

John: wat bedoel je met beetje hol :o  ?

Advies en tips zijn altijd welkom.

31 Laatst bewerkt door JPS (21-12-2011 15:03)

Ik bedoel daarmee dat het midden wat lager lijkt dan de zijkant maar nu ik ook je andere foto's gezien heb denk ik dat dat door het aansnijden is gekomen omdat er in het midden meer marsepijn op zit.
Dus sorry, niets gezegd :o .

Als ik een taart met meerdere lagen marsepijn aansnijd dan gebruik ik daar een taatrzaag met 1draadje voor. Dat geeft iets minder druk op het midden van de taart.
Maakt voor de smaak niets uit natuurlijk maar voor het aanzicht wel.
Je krijgt dan ook een mooiere doorsnede met duidelijke laagjesscheiding, staat ook iets mooier op de foto.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

32

John: bedank voor je uitleg.
Ik heb de taart ook met 1 draadje gesneden.
alleen vond ik het niet zo gelijk verdeeld het middenste biscuit is veels te dik tegen over de bovenste biscuit deeg die is eigenlijk te dun daarom zakt die in denk ik marsepein is best zwaar van gewicht.
snap je nog wat ik bedoel haha.
Of het ook klopt wat ik zeg weet ik niet of dat zou helpen maar dit denk ik dat het daarom wat inzakt midden in.
Maar goed we blijven oefenen alleen niet te vaak want das niet echt gezond he voor de kilo's haha

33

Taart maken is prima voor de kilo's, je bent bezig en hebt geen tijd om met een zak chips op de bank te zitten. Maar het proeven en opeten..... dat is een ander verhaal ;)

34

tja het is nog echt een beginners taart maar wil hem toch even showen voor de gene die het leuk vinden hahaha.
op of aanmerkingen zijn weer welkom natuurlijk.
Heb een kleinere springvorm gekocht 22cm.
Nou zag ik later op het bescuitmix zak dat het of 20 cm of 25cm. is dus heb ik 20cm gedaan maar gevolg is dus dat die wat dunner is dus heb 1 laag gevuld met bokkenpootjes vulling vond ik en familie laats erg lekker haha.
Wou gewoon even me nieuwe mixer uitproberen, en me nieuwe uitstekers en oefenen in het geheel.
het uitrollen met pvc buis ging ideaal en frituurvet en heb nu een vuilniszak op tafel vast geleg en dat ging ook super.
Nog steeds geen tijd gehad om naar Ikea te gaan is ook zo'n grote winkel wat ik zelf niet zo even in en uit loop.
Die bloem had ik wat meer in het midden willen hebben en eigenlijk had ik hem bol willen hebben als een echte bloem maar goed ik al beginner weet helemaal niet hoe dat moet misschien toch nog een workshop volgen haha.
Maar goed vind het bekleden nu wel beter gelukt als de eerste keer.

http://i1140.photobucket.com/albums/n563/mariska_231/taarten/388608_236261366449675_100001974408425_520575_1558444700_n.jpg

http://i1140.photobucket.com/albums/n563/mariska_231/taarten/395119_236261956449616_100001974408425_520577_1955189036_n.jpg

http://i1140.photobucket.com/albums/n563/mariska_231/taarten/402441_236263736449438_100001974408425_520582_2028575482_n.jpg

http://i1140.photobucket.com/albums/n563/mariska_231/taarten/403715_236262949782850_100001974408425_520581_370947865_n.jpg

35

hij is goed strak, Marijke!! gewoon dooroefenen, dan weet je straks ook wel , hoe het makkelijker gaat en ook voor de bloem etc

(kwam trouwens Leonie tegen, ze komt nog een keer langs voor haar sjaal...)

Groetjes, Dorothea.

36

goed gelukt hoor!! nu opletten dat je niet verslaafd raakt

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

37

Dank jullie

Dorothea: ik heb toevallig vandaag een krabbel gestuurd naar Linda over de sjaal was het vergeten laats.

Esther: ja idd. niet verslaafd worden wil niet meer kilo's aankomen eigenlijk maar word lastig zo misschien toch maar een taart maken voor iemand anders om toch te blijven oefenen haha.