1

Onderwerp: Advies gevraagd: wel of niet witte ganache gebruiken

Ladies en een paar gents.

Ik ben gevraagd door mijn dochter om voor een klasgenoot van haar een taart te maken voor zijn vader, een betaalde opdracht dus.
De taart is voor 27 december, ik ga hem 2e kerstdag vullen en bekleden.

Het moet een Ajax taart worden, geen probleem, want die heb ik zelf al voor Demi gemaakt afgelopen september.
Maar alle vullingen zijn
goed, behalve chocola.
Laat ik nu helemaal lyrisch zijn van afsmeren met chocoganache! Ik vind het heel lekker werken.

Moet ik nu heel eigenwijs zijn en gewoon met witte chocoganache afsmeren, aangezien dit eigenlijk toch geen chocola is, of toch gaan smeren met botercreme?
Kan ik de ganache miss. een beetje maskeren met een smaakje?
Ik hoor het graag wat jullie ervan denken.

Groetjes Louise

2

Re: Advies gevraagd: wel of niet witte ganache gebruiken

Je moet wel heel goed nagaan wat de reden is dat ze geen chocola willen: misschien is het wel een allergie! En daarbij, mensen die geen chocola willen, lusten misschien ook geen witte chocola :nooo

Ik zou er zeker niet zo maar vanuit gaan dat witte chocola geen chocola is!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Re: Advies gevraagd: wel of niet witte ganache gebruiken

Hoi Adrienne,

Ik zal het zekere voor het onzekere nemen, en afsmeren met bc.
Demi ziet haar klasgenoot alleen morgenochtend op school en ik had haar al gevraagd om de naam van de vader en zijn leeftijd(het is een verjaardagstaart) ik weet dan niet of ze ook nog gaat vragen of ze gewoon geen chocola lusten.

Ik wil het iid niet riskeren dat ze een allergie hebben of zo.
Ik moet nl voor een andere klasgenoot in januari een taart voor zijn vriendin maken en ik wil niet voor gek staan dan.

Groetjes Louise