1

Onderwerp: Kerstboom cakejes (wilton mold) bekleden

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik had al gezocht op het forum, maar niet gevonden, dus doe ik het maar even zo.

Ik heb cakejes gebakken met de mold van wilton, dit zijn dus kerstboom-cakejes. Nu wil ik deze graag versieren, maar ik vraag me af wat het makkelijkst werkt.

Aangezien de cakejes een beetje kegelvormig zijn, lijkt marsepein mij niet zo handig. Eigenlijk dacht ik zelf aan glazuur. Maar nu weet ik niet zo goed hoe ik dat het best kan maken.

Ik heb wel eens icing gemaakt, maar dat wordt natuurlijk heel hard....
Of zou ik het gewoon "dunner" kunnen maken, dan kan ik het ook zo over de cakejes heen gieten, of niet....?

Sowieso, zoek ik wel een snelle, eenvoudige bekleed-methode, het is nl voor het kerstdiner bij mijn zoontje op school, dus heel veeleisend zijn de ontvangers niet ;)  En ik wil er ook geen uren voor in de keuken staan :D

Nou, ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden!! Ik houd me ook aanbevolen voor andere "oplossingen"!

Alvast bedankt!

2

Re: Kerstboom cakejes (wilton mold) bekleden

Bedoel je met 'de mold van Wilton' deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/aanb … -3867.html ?

Die kun je prima bekleden met marsepein of fondant hoor. Lekker dun uitrollen zodat het direct in vorm zakt als je het op het cakeje legt, rondom afsnijden, sliertje fondant (of eeen dropveter  :P ),nog een paar kant-en-klare parels erop en klaar!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Nee, ik heb echt 3D zeg maar, daarom zijn de cakejes ook kegelvormig. Ze staan dus rechtop als kerstboom. Sorry heb er geen foto van, dus is lastig uitleggen.....

Toch bedankt voor het meedenken!!

4

Ah, deze dan waarschijnlijk?
//specialtybakeware.blogspot.com/2011/09/wilton-3d-silicone-9-cavity-tree-mold.html (met http: ervoor)

Dan wordt bekleden wel lastig inderdaad.... Ik zou ze denk ik met candymelts (van wilton of van babycakes) of gesmolten (gekleurde witte) chocolade overgieten  :Y
Wordt een kliederzooitje, maar werkt wel snel en is lekker! Een laag icing over zo'n dingetje - daar zou ik niet blij van worden  ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

Dank je voor je antwoord. Icing wordt wel errug zoet he.....

Dat kliederen vind ik niet zo erg, werk liever snel en kliederig, dan schoon en heel precies :D

Ik weet niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij candymelts....ik denk daarbij altijd aan snoep.....

In ieder geval bedankt, ik ga zo eens even op stap!

6

Candymelts smaakt naar chocolade  :P

7

Oh, dat klinkt al een stuk lekkerder dan snoep, haha.

het is in verschillende kleuren verkrijgbaar toch? En kan ik daar ook nog strooisels opplakken of niet?

8

Yup! Het duurt ff voordat het echt stevig is dus je kunt er nog van alles indrukken/opplakken.

9

Oh, dat is mooi, want dat kan mijn zoontje dan mooi doen, haha. Hij wil ze tenslotte mee naar school nemen  ;)

Nogmaals bedankt voor het meedenken!! Hier vlakbij zit een winkeltje met kookspullen en de afdeling voor bakken en versieren wordt steeds groter, dus ik denk dat ze het daar wel hebben.

Fijne dagen gewenst!!

10

Miss Pebble schreef:

Bedoel je met 'de mold van Wilton' deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/aanb … -3867.html ?

Die kun je prima bekleden met marsepein of fondant hoor. Lekker dun uitrollen zodat het direct in vorm zakt als je het op het cakeje legt, rondom afsnijden, sliertje fondant (of eeen dropveter  :P ),nog een paar kant-en-klare parels erop en klaar!!

Miss Pebble,

hoe krijg jij randjes knutselen met dropveter voor elkaar als ik vragen mag? Bij mij laat dat altijd los op de fondant en ik krijg het dus nooit mooi strak rond mijn vormpje...
Dus als je tips hebt?
Ik gebruik de vrij flexibele dropveters van Jamin...

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)