1

Onderwerp: cakepops met de cakepopmaker

Vandaag voor het eerst echt een flinke partij cakepops gemaakt, 65 stuks bijpassend bij mijn taartje ( op de taarten-pijler te zien). Ik vond de eerste twee keren werken met de cakepop maker echt een ramp, maar ik heb hem helemaal door nu, en ze lukken dus echt allemaal!

Chocolade-cakepops, en vanille-cakepops. Allebei het recept uit het boekje van Rudolph, smaak is heel erg lekker, en de pops worden prachtig luchtig maar toch nog enigszins smeuïg ( geen droge cake dus)

Candy melts van Wilton begin ik maar helemaal niet meer aan, drie keer een poging gewaagd, drie keer weggegooid omdat er niets mee te beginnen was. Heb nu de melts van baby-cakes gebruikt en deze werken echt heel erg fijn! De witte melts zijn helemaal goed, deze heb ik over de chocopops heen gedaan, en ze zijn echt spierwit!

http://img26.imageshack.us/img26/4337/cakepops.jpg

Re: cakepops met de cakepopmaker

Deze zien er strak (en lekker) uit! Ik blijf het toch lastig vinden met die candymelts. Zoonlief wilde laatst al angry-bird cakepops hebben om te trakteren, maar hou het voorlopig nog maar even op cupcakes.

De melts van baby-cakes ken ik niet, ga ik die opzoeken. Die van CK heb ik ook uitgeprobeerd en aardig verdund met plantaardige olie, ze blijven dan alleen niet meer mooi wit !

3

Sterre: Welke sprinkles heb jij gebruikt? Ze zijn mooi hoor  :thumb:  :Y

Hou van de glitter-look :)

4

Voor de roze pops heb ik gewoon pure hagelslag gebruikt, voor de witte pops heb ik de zilveren sprinkles van Wilton ( die zijn echt heel mooi zilver) en voor de bruine pops  heb ik de prinsessenroze-sprinkles van de c1000 gebruikt, die hebben van die potten met vier verschillende soorten er in, daar zaten deze in, maar ik heb ze ook wel van Wilton gezien in het roze.

Die candy melts van wilton gebruik ik echt never nooit meer, wat een ondingen. Deze van babycakes zijn echt super, en volgens mij kun je de witte melts gewoon kleuren met de speciale kleurstoffen voor chocolade.

5

Ja ik ben ook voorstander van de babycakes melts! Hopelijk komen er snel nieuwe kleurtjes van.

6

heel mooi!

waar kan ik de candy baby-melts kopen?
ik heb heel internet al afgespeurd...

groeten judith

ooooo wat gaaf!!

en ik sluit me even bij Judith aan: waar kun je de baby-melt kopen?!
en de onwijs leuke zakjes????? waasr je cakepops inzitten! echt geweldig....

Zo, die zien er mooi uit!!  :Y  :thumb:

Wat voor zakjes heb je gebruikt voor het inpakken?

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

10

zijn de zakjes van Wilton. Ik ben wel op zoek naar een ietwat voordeliger alternatief want 3 euro voor 12 zakjes vind ik bijzonder gortig ( zeker als je er 65 moet inpakken)

11 Laatst bewerkt door Yavahn (14-12-2011 16:03)

Hmmm ik heb dus nooit problemen met de candymelts... ik smelt ze au-bain-marie en doe er een half eetlepeltje crisco door, gaat perfect!

De wit met zilveren pops vind ik echt heel leuk!

12

sterrekind schreef:

zijn de zakjes van Wilton. Ik ben wel op zoek naar een ietwat voordeliger alternatief want 3 euro voor 12 zakjes vind ik bijzonder gortig ( zeker als je er 65 moet inpakken)

Uit een ander topic:
Voor per stuk kun je bij de action zakjes kopen die eigenlijk voor het verpakken van zelfgemaakte kaarten zijn. Liggen ook bij de 'scrapbook-'/kaartenspullen. Kosten bijna niets, er zitten er 20 of 50 in een pakje geloof ik. Als je de grote pakt past daar precies één cc in en hoef je alleen nog maar het bovenkantje om te vouwen, dicht te plakken met een leuke sticker en een lintje, klaar.

Als je dan de kleine zou nemen is dat misschien wat voor de cakepops.

Ik heb een vraagje: wat is nou het verschil tussen (witte) candymelts en gewone witte chocolade callets van bijvoorbeeld Callebaut?

Life is what you bake it.

13

judithellens schreef:

:lol:   :o ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

14

Miss Pebble schreef:
judithellens schreef:

:lol:   :o ;)

Arme baby's  ;)

Life is what you bake it.

15

sterrekind schreef:

Vandaag voor het eerst echt een flinke partij cakepops gemaakt, 65 stuks bijpassend bij mijn taartje ( op de taarten-pijler te zien). Ik vond de eerste twee keren werken met de cakepop maker echt een ramp, maar ik heb hem helemaal door nu, en ze lukken dus echt allemaal!

Chocolade-cakepops, en vanille-cakepops. Allebei het recept uit het boekje van Rudolph, smaak is heel erg lekker, en de pops worden prachtig luchtig maar toch nog enigszins smeuïg ( geen droge cake dus)

Candy melts van Wilton begin ik maar helemaal niet meer aan, drie keer een poging gewaagd, drie keer weggegooid omdat er niets mee te beginnen was. Heb nu de melts van baby-cakes gebruikt en deze werken echt heel erg fijn! De witte melts zijn helemaal goed, deze heb ik over de chocopops heen gedaan, en ze zijn echt spierwit!

http://img26.imageshack.us/img26/4337/cakepops.jpg

Heb het receptje uit het boekje van de cakepopmaker geprobeerd, maar niet echt tevreden. Ga van het weekend weer oefenen? Hij jij ze ook gedraaid? Ga ook ff zoeken naar het recept van Rudolph.

16

Ik heb ze idd gedraaid, maar dit is meer omdat ik een beetje raar ben.. het is een automatisme maar totaal niet nodig eigenlijk, en toch doe ik het  :D

Zowel de vanille als de choco versie van Rudolphs cupcakes zijn geweldig in de popmaker. Je kunt ongeveer 40 cakepops maken met 1 recept.

17

na hoeveel tijd draai je ze om? en het recept van rudolf waar staat die in?? hoor vaak over die resepten van hem dus ben wel benieuwd.

18

Hallo allemaal,

Wat zien je cakepops er chique uit, Sterrekind!

Wat betreft de candymelts, deze kun je heel gemakkelijk vloeibaarder maken met Crisco, dit is ook een plantaardig vet, smaakt naar niks, en de witte melts blijven ook gewoon wit!

Voor het verpakken van cakepops heb ik een goedkopere versie gevonden. Ze zijn per 100 verpakt, kosten €5,00 (inclusief verzenden) en zijn 8 x 17 cm. De cakepops van de cakepopmaker passen er prima in, ook als je er 2 op elkaar zet (bijvoorbeeld als je een sneeuwpop maakt). Wil je weten hoe en wat, stuur me maar een mailtje: wendiescakepops@gmail.com

babymelts kun je kopen bij 'het taartwinkeltje' (online winkel), heb ze zelf nog niet geprobeerd, maar kwam ze tegen bij het googlen.

Groetjes,
Wendies

19

Super bedankt voor alle tips! Ik ga morgen even bij de action kijken voor zakjes, en heb als testje wat zakjes uit hongkong laten overkomen, deze zijn nog onderweg ( 100 voor 3 dollar inclusief verzenden).

Wat de melts betreft, ik had er zelfs een eetlepel crisco bij zitten en ze werden niet vloeibaar! Het bleef een enorm dikke massa, meer als chocoladepasta dan echt die mooie gladde vloeistof. Ik durf ze bijna niet meer te halen aangezien ik al voor meer dan 16 euro aan melts zo de vuilnisbak in heb gekiept.

Het recept van Rudolph staat in zijn boekje "Rudolphs cupcakes"

Hier staan een heleboel verschillende lekkere recepten in waaronder dus ook gewone vanille cupcakes en chocolade cupcakes en die gebruik ik. Zeker de moeite waard om aan te schaffen.

20

Ow en ik draai ze na vier minuutjes om :)

Mooi hoor! knap gedaan.

Suikerbloemen leren maken?
“Sweet decorative sugar flowers, is a gift for every occasion at the www.thesweetestsin.nl.”

22

En voordeel van Babymelts er zit geen melk in !! tenminste niet in de bruine! Dat is de enige die ik tot nu toe heb. In die van wilton wel. daar zit magere melkpoeder in. Niet handig met een kind met melkallergie

ik heb zakjes van Paardekoper. 1000 voor 23 euro ofzo... als je ze veel maakt gaan ze toch wel een keer op.

maar het recept van Rudolph uit zijn boek doe je in de cake pop maker?? en hoever doe je ze dan vol? ga ik ook eens proberen!! is veel makkelijker mixen :D

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

23

Ik maak het recept van Rudolph en giet het dan vanuit de mixer in een maatbeker, en dan giet ik het in van die spuitflesjes van Wilton. Dan kun je heel snel en makkelijk de bolletjes tot nét onder het ranje vullen ( ongeveer 1 mm er onder) . Dan even mikken dat het deksel precies goed dichtzit en na vier minuutjes zijn ze perfect rond. Nog 1 minuutje omdraaien en dan klaar!

Ik heb gisteren weer pops gemaakt, en even precies geteld, uit 1 recept voor 12 cupcakes haal ik 40-42 cakepops.

Ik heb overigens wel een schriftelijke klacht ingediend over de kwaliteit en werkbaarheid van de Pop-maker. Dat ie gevaarlijk heet word , dat de anti-aanbaklaag totaal niet werkt zonder gebruik te maken van bakspray, en dat de deksel wijkt en niet fijn te bedienen is. Ik kreeg een keurig antwoord dat men inderdaad op de hoogte is van deze mankementen en dat men bezig is om verbeteringen aan te brengen.

Uiteraard ga ik zodra het nieuwe model er is weer mailen wat men gaat doen met de ontevreden klanten met het verouderde model  :cool:

Het is een leuk apparaat maar er zitten nog wel wat kinderziekten in.

24

ben ik helemaal met je eens, veel kinderen vinden het ook leuk maar is te heet voor ze om mee te werken , veel te gevaarlijk.En idd die anti aanbak laag werkte bij mij alleen de eerste keer.  waar heb je het naartoe gestuurd? als je me een kopietje van de brief mailt, dan zal ik hem verdraaien naar mijn eigen versie en stuur ik die ook op  :D hoe meer hoe beter.

spuitflesjes ! ideaal dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :thumb:

ik ga ze vandaag maken. heb ze voor kerst nodig :D

thanx voor de goede ideeen

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

25

Kun je de cake pops gemaakt met de cake pop maker ook nog wat vervormen als ze klaar zijn? Ik ga zo mn eerste cake pops maken uit het boek van Bakerella, de kekke kerstmutsjes. Maar die moet je met kegelvormige cakebolletjes maken. Ik overweeg om ook zo'n apparaat aan te schaffen maar twijfel nu ik bovenstaande reacties lees. Misschien is het beter om op de nieuwe versie te wachten.