251

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

De eerste poging staat af te koelen. Maar nu heb ik een hele bak caramel over. Kan ik dat bij de volgende ronde gewoon weer laten smelten, net als chocolade?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

252

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ik heb ze gewoon ingevroren met chocola. Dat ging goed.

253

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

@ Annemiek. Ja hoor, wel voorzichtig dat het niet aanbrandt. Ik heb er dagen (misschien nog wel langer) over gedaan voordat ik alles opgemaakt had. Wel in de koelkast bewaard overigens.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

254

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

In papiertjes was bij mij geen succes. De caramel was te plakkerig en ik kreeg de papiertjes er niet netjes af. Misschien volgende keer de caramel nog een fractie langer laten koken, dat het nog iets steviger wordt. Ga in ieder geval in mijn siliconenvorm verder, alleen zijn die een stukje groter...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

255

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Heb vanmiddag de rest van mijn deeg en caramel verwerkt. Heb de caramel au bain marie opgewarmd, drupje water erbij, ging super, niet aangebrand!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

256

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

notif

257

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Iempje schreef:

notif

:think:  :rolleyes:

258

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ik  heb de shortcake nu al een paar keer gemaakt,
nu heb ik hem laatst gemaakt in cc papiertjes,
maar ik krijg ze er niet zo mooi af (krijg niet zo'n mooi ribbelrrandje zeg maar)
vetten jullie de cc papiertjes nog in met bakspray?
of hebben jullie een andere oplossing!

(heb nl geen siliconenbakvorm maar een ijzeren en ben bang dat ze er dan niet uit willen)

259

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

sanria schreef:

ik  heb de shortcake nu al een paar keer gemaakt,
nu heb ik hem laatst gemaakt in cc papiertjes,
maar ik krijg ze er niet zo mooi af (krijg niet zo'n mooi ribbelrrandje zeg maar)
vetten jullie de cc papiertjes nog in met bakspray?
of hebben jullie een andere oplossing!

(heb nl geen siliconenbakvorm maar een ijzeren en ben bang dat ze er dan niet uit willen)

Bij de Action kun je de CCvormjes heel goedkoop kopen ;)
Dan krijg je idd de ribbelrand erlangs.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

260

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Gisteravond met mijn verjaardag heb ik naast citroenrepen en blondies deze shortcake gepresenteerd. Dit laatste viel zeker in de smaak! Ik ga ze dus zeker nog eens maken.
Ik had ze in silicone cupcakevormen gedaan, 24 stuks. Dit kwam precies uit, alleen vond iedereen het wel een zware hap.
De volgende keer wil ik ze dus maken in miniformaat.

Nu heb ik ze gemaakt in 2 keer 12. De eerste lading waren erg mooi en kreeg ik makkelijk uit de vorm met een ribbelrondje en goed stevig vanuit de vriezer. De tweede lading heb ik een dag later gemaakt en daarbij de caramel opnieuw verwarmd met wat water. Toen ik deze echter uit de vormpjes wilde halen bleef de caramel echter aan de vorm pplakken! Hierdoor waren deze niet mooi.
Hebben jullie enig idee hoe dit kan? Heb ik er teveel water bijgedaan of te laat uit de vorm gehaald?? Ik ben benieuwd of jullie me het antwoord kunnen geven, want ze waren een stuk minder mooi, maar gelukkig was de smaak wel gewoon goed :D

261

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Zou je de melk ook door soja-melk kunnen vervangen? Ik mag geen melk hebben en dit recept lijkt mij toch echt wel mega lekker:D

262

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Doutzen, je moet dit recept echt met gecondenseerde melk maken. Dit is geen gewone melk, dus vervangen door sojamelk gaat helaas niet werken ben ik bang.

263

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Looking sounds good...i sure will must be try this at home.....i also found one this type of nice cake recipe from the home weekly magazine.I will be post next time here...

264

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ook deze ga ik proberen..

265

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Dames gebruiken jullie dan de gewone suikerstroop voor op pannekoeken of die met karamel smaak?? Hopelijk weet iemand hier een antwoord op .

Groetjes Serife..

266

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Volgens mij maakt dat niet veel uit.
Het wordt uiteindelijk toch een caramelsmaakje...
Zolang het maar geen appelstroop is ;) .
Ik doe zelf wel eens golden syrup erdoor.
Ik merk eerlijk gezegd weinig verschil tussen de stropen.

Groetjes!

Happy Cake Day!

267

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Karin09 schreef:

Ik heb ze in de vriezer gehad, inclusief chocola..........en zou het niet doen: na het ontdooien blijft er een vochtig laagje op de chocola, waardoor het er niet echt mooi meer uitziet. Smaak blijft perfect, helaas wil het oog ook wat  ;) Ik heb een deel in de koelkast laten ontdooien en een deel op het aanrecht, beiden hadden veel last van condens helaas.

Ik vries ze kant en klaar in en heb geen last van een vochtig laagje op de chocolade.Ik laat ze ontdooien op het aanrecht onder een theedoek.

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

268

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

2x gemaakt nu, een keer met melk en een keer met puur! Denk dat melk voor dit recept geschikter is, puur geeft een mooier drielaagjes-effect, maar de smaak van melk is minder overheersend, zodat je de caramel beter proeft :)

2e keer caramel maken ging stukken beter trouwens! Had t nu héél langzaam opgewarmd op een warmhoudpitje, en toen het allemaal helemaal door elkaar was en gesmolten op een iets hoger vuurtje. Vorige keer verbrandde de stroop een beetje, nu niet! :)
(Nou is een klein beetje bruine stroop-sliertjes niet zo'n punt, gewoon goed doorroeren en in de vorm doen, en je ziet of proeft er op de een of andere manier niks meer van ;)).

269

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Nou, ik heb hem gemaakt voor mijn collega's vandaag.
En ze vonden hem LEKKER!
Werkelijk bijna iedereen vroeg me naar het recept

270

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Een recept voor de super zoete kauw

Caramel gemaakt uit een blik gecondenseerde gesuikerde melk van Friese vlag ( vaak verstopt bij het buitenlands eten in de supermarkt)
Is super lekker, al zoet en machtig.
Hier maak je ook Dulche de Leche van.
Gemengd met wat boter, dit word niet geheel hard, hoelang ik het ook koel. (lukt dat jullie wel?)

Dan komt er nog stroop en extra suiker bij.
De vullingen springen er gelijk uit met zoveel zoet.

Dus voor de echte zoetliefhebber is dit de top :D

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

271

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik had t ook gemaakt maar mijn bodem is zo kruimelig.. Hoort dat?

272

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Is die stroop voor kleur of voor smaak?? Ik heb gisteren zonder stroop gemaakt en volgens mij is er niks mis mee. Behalve dat alles moerzoet is en hueueueueuel machtig :Y

Ga ze ook maar invriezen denk ik. Anders maandag mee naar het werk want ben bang dat ik anders alles zelf op eet :D

273

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Hmm.. ik heb vanmiddag een poging gewaagd en inderdaad, ze zijn superlekker  :Y !

274

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb hem ook gemaakt. En met z'n 4en aten we hem in 2 dagen op. Heerlijk is ie.

Ik word hier zo gelukkig van

275

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Vandaag gaat er een lading van dit gruwelijk lekkere spul mee naar de verjaardag van mijn moeder! Wat is dit lekker zeg! En wat makkelijk te maken! Super leuk om te doen!

Over twee weken maak ik het weer oor de verjaardag van onze dochter!

Liefde is net als Sinterklaas, als je er niet meer in gelooft wordt het niks meer....