1 Laatst bewerkt door taartjesdroom (17-04-2013 15:54)

Onderwerp: Mijn 1e taart voor de Guusje Nederhorst Foundation!

"Ieder kind een lach"

Dat is het motto van deze fantastische foundation die Woezel & Pip speelruimtes (zogenaamde Tovertuinen) creeert voor de "vergeten" kinderen van 0-8 jaar in opvanghuizen, asielzoekerscentra en instellingen die dit zelf niet kunnen bekostigen. Voor meer info die GuusjeNederhorstFoundation.nl

Ik ben eind 2010 bij een opening van een Tovertuin aanwezig geweest en werd geraakt door de bevlogenheid van de mensen die betrokken zijn bij deze foundation.
En sinds begin November mag ik mij officieel partner noemen van de foundation. Ik ga voor alle openingen de taart maken. Ik ben zo trots!

Ik was op hun kantoor voor een gesprek (en natuurlijk met een proeftaartje) voor de taart die ik kosteloos wilde maken voor de opening van de nieuwste Tovertuin in Leiden. Ze vertelden mij dat hun vaste taartenbakster Chantal helaas noodgedwongen moest stoppen met het maken van taarten en dus ook voor de foundation. Vervolgens moest ik er maar over na denken of ik het zag zitten om hun vaste taartenbakster te worden.  Euh...... ja natuurlijk! Daar hoefde ik niet eens over na te denken  :) Ik vind het zo gaaf dat ik via mijn bedrijfje hieraan mag meewerken  :Y

De opening was afgelopen woensdag en de taart is aangesneden door de nieuwe voorzitster Nebahat Albayrak en de directrice van de opvang. Natuurlijk waren de vrouwen en kinderen van de opvang erbij, het personeel, de leden van de foundation, Dinand Woesthoff en de mensen van Dromenjager. Gaaf, gaaf, gaaf!

De taart moest natuurlijk Woezel & Pip zijn er ik mocht los. Ze wilden graag 3D figuurtjes en het moest een gezellig en vrolijk geheel worden. Ik heb de thema's van de muurschilderingen erin verwerkt.  En ik was zo bang dat hij onderweg zou sneuvelen, dat ik hem lekker op locatie heb gestapeld en afgewerkt. KimH, nog bedankt voor je hulp en mentale steun  :D Het was een geweldige middag!

Heel verhaal, maar hier zijn dan eindelijk de foto's van de taart:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KSR4WT7U-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CXS4KOMK-D.jpg

2

Re: Mijn 1e taart voor de Guusje Nederhorst Foundation!

Prachtig!
En wat gaaf dat je dat voor die stichting mag doen!

Wat een eer om voor deze stichting een taart te maken :Y

De taart is ontzettend leuk:thumb:  :thumb:

4 Laatst bewerkt door carol (17-12-2011 19:45)

wat een super taart Sabine en gaaf dat je het voor de stichting maakt  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:
groetjessss Carla

5

Super mooi
Zowel de taart als de stichting

6

Geweldig dat je gevraagd ben en ja hebt gezegd :Y  De taart is super cute en ook nog geweldig versierd :thumb:

Be in love with what you have

7

Prachtige taart, vrolijk en speels! Tof dat je dit doet! :thumb:

8

Wat een prachtige taart!  :)

9

prachtig zeg, en wat lief dat je dit doet, echt een beeldschone taart !!!

Groetjes, Conny

10

Mooi zeg!! Prachtige taart.

Groetjes, Renata

Wat een geweldig mooie taart ;)

12

Heb ik nou een deja vu of is zo'n taart met zo'n zelfde verhaal al een keer gemaakt?

Wat een prachtige taart overigens! en wat mooi geboetseerd. :thumb:

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

13

Prachtig gedaan !! :Y  :Y  :Y
Is die Albayrak niet de vorige directrice van de vluchtelingen organisatie die geschorst is?

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

14

Wat blijft ie gaaf... het was een enorme eer om erbij te mogen zijn... Het was een geweldige middag en ik heb zo genoten.. ik werk graag mee aan het vervolg.

@ricky.... De GNF opent overal in Ned tovertuinen dus misschien dat het je daarom bekent voor komt??

15

wat een super geweldige taart!! en super dat jij/jullie je daarvoor inzetten!!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

16

Inderdaad geweldige taart!

17

Kimh schreef:

Wat blijft ie gaaf... het was een enorme eer om erbij te mogen zijn... Het was een geweldige middag en ik heb zo genoten.. ik werk graag mee aan het vervolg.

@ricky.... De GNF opent overal in Ned tovertuinen dus misschien dat het je daarom bekent voor komt??

Ik heb daarna idd de zoekfunctie gebruikt en gevonden. Maar het was zo'n vreemde gewaarwording voor mij gisteren... :s

Maar dat doet niets af aan jouw prachtige taart!

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

Dank jullie wel allemaal!

Dit is inmiddels de 8e tovertuin die geopend is in Nederland, dus er zijn inderdaad al een paar taarten voorbij gekomen hiervoor  :D

Annette52 schreef:

Is die Albayrak niet de vorige directrice van de vluchtelingen organisatie die geschorst is?

Nee gelukkig niet, dat is Nurten Albayrak. Nebahat is de vorige staatsecretaris van Justitie en een enorm leuk mens met haar hart op de juiste plaats! Erg leuk dat zij er nu ook bij betrokken is  :Y

19

O, Dat is fijn om te weten! Ik vroeg het al voorzichtig! :rolleyes:
Maar veel succes bij dit mooie initiatief!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

20

Ricky schreef:
Kimh schreef:

Ik heb daarna idd de zoekfunctie gebruikt en gevonden. Maar het was zo'n vreemde gewaarwording voor mij gisteren... :s

Maar dat doet niets af aan jouw prachtige taart!

Rectificatie...het is de taart van taartjesdroom.. niet van mij hoor...

21

SUPER mooi!!!

22

een supertaart!!

Groetjes, Dorothea.

23

Gefeliciteerd met je nieuwe benoeming.
Goede actie en mooie taart.

Het Taartmoment - eetbare kunst met een persoonlijke touch.
Website - Facebook

24

Super mooi :)
En wat leuk om te doen zeg!!

25

:thumb: Prachtige taart! Prachtig gebaar van jou voor deze prima stichting.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!