Onderwerp: Mijn 1e taart voor de Guusje Nederhorst Foundation!
"Ieder kind een lach"
Dat is het motto van deze fantastische foundation die Woezel & Pip speelruimtes (zogenaamde Tovertuinen) creeert voor de "vergeten" kinderen van 0-8 jaar in opvanghuizen, asielzoekerscentra en instellingen die dit zelf niet kunnen bekostigen. Voor meer info die GuusjeNederhorstFoundation.nl
Ik ben eind 2010 bij een opening van een Tovertuin aanwezig geweest en werd geraakt door de bevlogenheid van de mensen die betrokken zijn bij deze foundation.
En sinds begin November mag ik mij officieel partner noemen van de foundation. Ik ga voor alle openingen de taart maken. Ik ben zo trots!
Ik was op hun kantoor voor een gesprek (en natuurlijk met een proeftaartje) voor de taart die ik kosteloos wilde maken voor de opening van de nieuwste Tovertuin in Leiden. Ze vertelden mij dat hun vaste taartenbakster Chantal helaas noodgedwongen moest stoppen met het maken van taarten en dus ook voor de foundation. Vervolgens moest ik er maar over na denken of ik het zag zitten om hun vaste taartenbakster te worden. Euh...... ja natuurlijk! Daar hoefde ik niet eens over na te denken
Ik vind het zo gaaf dat ik via mijn bedrijfje hieraan mag meewerken
De opening was afgelopen woensdag en de taart is aangesneden door de nieuwe voorzitster Nebahat Albayrak en de directrice van de opvang. Natuurlijk waren de vrouwen en kinderen van de opvang erbij, het personeel, de leden van de foundation, Dinand Woesthoff en de mensen van Dromenjager. Gaaf, gaaf, gaaf!
De taart moest natuurlijk Woezel & Pip zijn er ik mocht los. Ze wilden graag 3D figuurtjes en het moest een gezellig en vrolijk geheel worden. Ik heb de thema's van de muurschilderingen erin verwerkt. En ik was zo bang dat hij onderweg zou sneuvelen, dat ik hem lekker op locatie heb gestapeld en afgewerkt. KimH, nog bedankt voor je hulp en mentale steun
Het was een geweldige middag!
Heel verhaal, maar hier zijn dan eindelijk de foto's van de taart: