1

Onderwerp: mokka creme valt uit elkaar ??

Nou wat me nu gebeurt ik heb geen idee...

Ik heb mokka creme gemaakt..

alleen nu zie je dus dat hier en daar de koffie er door heen komt....???

dus zeg maar soort van korreltjes en dan vloeibaar er tussenuit.. wat doe ik hier dan verkeerd?

heb ik te lang gemixt?of juist te kort? is de boter TOCH te koud geweest??
Teveel koffie??

En hoe kan ik dit nu oplossen aangezien ik zo de cupcakes wil gaan opspuiten...maar dit ziet er niet uit..

2

Re: mokka creme valt uit elkaar ??

Ik denk (heb er geen ervaring mee) dat je boter te koud was en dat hij het vocht heb kunnen opnemen.. Misschien iets opwarmen mixen en aflaten koelen?
Heb zelf donderdag moccacreme gemaakt maar dat had ik met mocca siroop gedaan. Dat ging prima. Met koffie heb ik het nog nooit gedaan.

Succes!

3

'Zat er over te denken van de week nog zal ik het met mocca hazelnoot siroop halen.. van die flesjes ook voor in de koffie..

maar ik die eigenwijze dacht dat het wel zou lukken...

Had hem op de kachel nu gezet en nog een keer gemixt. Alles is nu 1 egale creme geworden !!! :D ( gelukkig is t winter en kan dat )

dankjewel !!

4

jeej!

5

denicepino1 schreef:

Had hem op de kachel nu gezet en nog een keer gemixt. Alles is nu 1 egale creme geworden !!! :D ( gelukkig is t winter en kan dat )

dankjewel !!

En anders had je hem (of haar?  :lol:  ) gewoon even in de magnetron kunnen zetten, 10 of 20 seconden, zelfde effect en niet seizoensafhankelijk!!  :P

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

6

Blijkbaar is je creme gaan schiften. De oplossing is inderdaad opwarmen mixen en weer iets koelen.
Als het mij overkomt ,en dat gebeurd nogal eens, dan zet ik een soeppan met een laagje heet water erin op het vuur, doe de geschifte mocca in een rvs kom die precies in die pan past en blijft hangen op de rand. Even mixen tot ie weer zalvig is en warm water vervangen door koud water wat de kom wel mag raken.
Nog even mixen tot ie weer stijf genoeg is, klaar.

Kortom, au bain marie opwarmen, mixen en koelen.

Schiften gebeurd meestal als de botercreme beroerd wordt als ie nog koel is.
Voor de mocca smaak kun je heel goed de mocca stick's van Nescafe gebruiken. Oplossen in een heel klein beetje heet water en toevoegen aan de botercreme.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

7

dankjewel iedereen voor de antwoorden heb ze even opgeschreven. Zodat ik het niet nog eens hoef te vragen :D

kokkie
t was geloof ik een "hem"hihi  :lol:

John
Ik heb de oploskoffie gebruikt uit zo glaze pot  :D omdat ik het potje leuk eruit vond zien hihi.  :lol:  Weet nu dat ikgewoon de boter niet meer eerst in de koelkast moet gaan leggen.... en een uur van te voren pas eruit moet halen... Als ik nu koop dan gaat tie de plank op. Weer leer momentje geweest.

Pietje
was al bang dat ik het weg moest gooien eerst. Ik denk NEEE :nooo   moet ik weer naar de winkel... want de boter was natuurlijk NET weer op he.. zal je net hebben. Maar t was goed gekomen, heb een vreugde dansje gedaan hoor!!