1

Onderwerp: Vulling met Koffiesmaak

Hallo allemaal,

Ik zit nog niet zo heel lang op het forum, en ik ben ook niet zo grote poster (dit is pas me eerste) Omdat ik het leuk vind om gewoon
lekker op het forum te snuffelen.

maar nu is het toch 1 ding dat ik wil vragen,
voor de verjaardag van een vriendin wil ze haar taart gevuld hebben met iets wat naar koffie proeft als het ware.
En op de site staat wel een recept, maar die vind ik een beetje over de top. En met de zoekfunctie kan ik ook niet echt wat vinden.
Is er misschien een makkelijker manier om vulling met koffiesmaak te maken ?
En met welke jam zou dat lekker smaken, of de jam gewoon weglaten ?

Alvast bedankt.

2

Re: Vulling met Koffiesmaak

mokka?

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

mss een hele rare idee van mij, maar je hebt die cafe noir koekjes. je weet wel. zwarte verpakking en vroeger werden ze "likkoekjes" genoemd. als je nou een beetje botercreme maakt en je verpulverd deze kokjes erin.  meer koffiesmaak kan je niet krijgen naar mijn idee.

koffie in combi met chokolade en kersen. lijkt me zalig:-)
weet niet hoeveel lagen je wilt. ik zou dan dus een koffiekoekjes creme en bv een kersen jam ertussen doen. hmmm, krijg weer een idee, whahahaha

4

en om het je nog moeilijker (maar misschien nog lekkerder) te maken, je kan ook dat likgedeelte eraf schrapen en door je creme heen doen. wel een werkje, maar lijkt mij nog lekkerder,

5

Ik heb nu een paar keer echte koffie door de bc gedaan. Gewoon hele sterke koffie zetten en inkoken. Niet teveel in de botercrem doen want dan smelt het fondant of marsepein.
Ze gebruiken ook wel oploskoffie. Als je de zoekfunctie gebruikt kom je vele suggesties tegen.
Succes!!

6

douwe egberts heeft van die koffiesticks en als je hier de mokka van pakt die is erg fijn gemalen en die kun je zo door de creme of slagroom doen

mokka is wel lekker met abrikozen jam maar de rest vind ik er persoonlijk niet lekker bij

dan zou ik gaan voor een laagje hazelnootpasta

succes met je bakken en laat ons maar eens zien wat het geworden is

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

7 Laatst bewerkt door JPS (17-12-2011 17:23)

Mocca, dat kun je zo sterk maken als je zelf wilt.

Mijn favoriet: Meringue botercreme 4 eiwitten (100gr) 200 gr suiker, 250 gr roomboter en dan 5 mocca poeder sticks van Nescafe in een eetlepel kokend water oplossen en op het laatst erbij mengen. Dit is de verhouding 1-2-2,5 maar 1-2-3 is de standaard verhouding.

De bereiding van de Meringue Botercreme vind je hier: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … r%C3%A8me/ kijk het filmpje ook even.

Mocca en chocolade gaan overigens er goed samen en Abrikozenjam erbij ook.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

8

De mokka-smaak van Patidess is ook erg lekker door de botercrème.
Ik heb het pas gecombineerd met notenpuree van hazelnoten en iedereen vond het een erg lekkere combinatie, dus voor herhaling vatbaar :)

Overigens kan je natuurlijk ook oploskoffie met evt. een heel klein beetje water gebruiken. Ik heb ook van die mokka-sticks van Nescafé in huis.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

9

Allemaal bedankt voor de reacties !
Hier heb ik zeker wel wat aan :)