1

Onderwerp: lekkere chokolade biscuit

dames, voor de kerst wil ik een lekkere chokolade taartje maken. geen rare zoete poespas. ik wil hem vullen met mona chokolade toetje en een laagje kersenjam. afsmeren (op kerstochtend) met slagroom en hagletjes en bovenop slagroom en chokolade (hagel of vlokken?).  dit zodat hij niet TE zoet gaat worden, maar zeker ook lekker is voor de kleintjes. en omdat ik (net als de meeste)  gewoon TE druk heb:-)

nu heb ik al bij de recepten lopen zoeken naar een chokolade biscuit. maar zie alleen caken die je zelf moet maken met zelfrijzendbakmeel en dat soort dingen. is het mogelijk om een deel van de biscuitmix te vervangen door cacoa, of niks vervangen maar bv cacoa erbij te voegen?  ik weet dat er ook chokolade mix te koop is. alleen zit je weer met een aangebroken zak die mss weer te lang blijft liggen.

iemand een idee wat daarvan de verhouding dan mss is?  thanx

liefs wendy

2

Re: lekkere chokolade biscuit

Funcakes heeft ook mix voor chocolade biscuit!

Erg lekker!!

Anders zou ik het niet weten.

Liefs

Denk terug met een lach aan gisteren, kijk met volle moed naar morgen, maar leef vooral vandaag!

3

funcakes is hier niet te krijgen. we hebben hier 1 taartenwinkel, maar als ik het merk noem van die mix maak ik meteen reclame voor de winkel.  merk en winkel is dus hetzelfde.

4 Laatst bewerkt door eileen_posthuma (17-12-2011 14:48)

ik heb laatst gewoon 40 gram biscuitmix vervangen voor 40 gram cacao met 1 extra ei, zodat hij goed rijst en niet te droog word

was goed gelukt, smaakte lekker naar chocolade en niet te zoet
was voor een 25 cm ronde taart

hoop dat je er iets aan hebt

gr

5

heb hier zeker iets aan. top dat wilde ik weten. dank je wel

6

Onder recepten staat dit:

Tip:
Voor een heerlijke chocoladebiscuit toevoegen:
40 gram cacao,
20 gram poedersuiker
een half ei.
Nog lekkerder is om gesmolten of geraspte chocolade toe te voegen.

Ik ga het vandaag proberen met gesmolten chocolade, zal het terugkoppelen.

7

Chocolade moskovische mix  :Y  Die is echt heeeeeeel lekker!!!

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

Chocolade cake van home made is ook erg lekker en makkelijkte maken.  :Y

9

Zal even voor je zoeken, Adrienne voegt altijd gesmolten chocolade toe. En als je dat niets vindt: 10 % van de funcake mix vervangen door cacao en eventueel een extra eitje toevoegen.

En dit is de tip van Adrienne:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=149071

10

Das lekker, ik heb helemaal geen meldingen meer gekregen dat het tipic verder liep. 

Hmmm krijg zo'n zin om te bakken. Maar morgen ochtend gaat het echt gebeuren. Ik ga 40 gram mix vervangen voor cacoa en er een extra ei in doen. ik moet een dubbele hoeveelheid maken voor 3 bakblikjes (zijn maar 3,5 cm hoog maar 24 cm doorsnede).

Wil zeker weten dat ik genoeg heb. Zoniet, moet ik bij maken en is weer een deel droger.  dus dubbele hoeveelheid en dan 1 extra ei. hopen dat ik niet zo'n giga bobbel erop krijg. (maar aan de andere kant kunnen we dan wel ff proeven:-)
mss van de rest lekkere chocobollen maken. goede dikmakers voor de kerst, whahahah.

Dames dank jullie wel.

Liefs Wendy

11

ik maag hem ook altijd met gesmolten chocolade, is echt zoveel lekkerder
ik doe chocoladebiscuit met chocolademoussevulling ertussen. super en is hier een echt ehit, ik moet mijn eerste taartje maken op bestelling voor jarig kind van 8 jaar en het zal ook met die vulling zijn.
met de callebout chocoladedruppels!! zij necht de beste