1

Onderwerp: ervaringen met de cricut cake

haai haai

ik heb van de week een cricut cake machine gehad van mijn vriend :D
dus ik ben al heel de week in de wolken (hij ook trouwens)
volgens mij vind hij het net zo leuk als ik  ;)
maar ben flink aan het uitzoeken hoe ik hem nu optimaal kan gebruiken.
het is een 2de hands maar loop nu al tegen een groot probleem aan
ik heb steeds rafels langs de uitgesneden item's (fondant)
heb al van alles geprobeerd de snelheid veranderd de druk veranderd
de fondant in de vriezer gelegd
de fondant dunner uitgerold en zelfs gumpaste gebruikt
ik snap er niets van heb nu nieuwe mesjes besteld in de hoop dat mijn mesje misschien bod is

heeft iemand anders hier ook last van of last van gehad in het begin van het gebruiken.

vind het zo jammer ik was er zo blij mee en eigenlijk nog wel maar wil hem zo graag goed kunnen gebruiken  :/

2 Laatst bewerkt door Sharrr (08-12-2011 18:35)

Re: ervaringen met de cricut cake

Die kleine rafeltjes houd je in mindere mate volgens mij altijd wel. Als je de afbeelding omdraait, heb je sowieso een strakker plaatje. De rest kan je met je vinger bijwerken.
Teksten moet je dan in spiegelbeeld laten uitsnijden, dit kan volgens mij via het programma cricut craft room.

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

3

bedankt voor de reactie

alleen op dit moment zijn de rafels zo erg dat het mesje de fondant omhoog trek en er helemaal geen mooie afbeelding uitkomt

maar hoop dat het aan mijn mesje ligt

4

beetje dunner uitrollen wil ook wel helpen en ik smeer bovenkant ook wat in met crisco zodat het mesje er beter door heen glijdt.
Sharr heeft je de tip al gegeven om teksten in spiegelbeeld te doen en het programma craftroom is daarbij een echte aanrader. Kan je ook gelijk zien hoe het op je snijmat ligt. Je kan je afbeeldingen groter en kleiner maken door slepen.

5

bedankt meiden
ik heb inmiddels een nieuw mesje en heb gemerkt dat dat ook al helpt ik heb deze machine inmiddels te koop staan via marktplaats want heb een nieuwe besteld
en al binnen maar nog niet gebruikt (nog geen tijd voor gehad)

mijn vraag was nog hoe kom ik aan dat programma craftroom en hoe werkt het op de cricut heb je dan een kabel nodig ofzo

6

sammymentha schreef:

bedankt meiden
ik heb inmiddels een nieuw mesje en heb gemerkt dat dat ook al helpt ik heb deze machine inmiddels te koop staan via marktplaats want heb een nieuwe besteld

mijn vraag was nog hoe kom ik aan dat programma craftroom en hoe werkt het op de cricut heb je dan een kabel nodig ofzo

wat heb je precies tekoop staan de cricutcake machine?

7

jolanda80 schreef:
sammymentha schreef:

bedankt meiden

wat heb je precies tekoop staan de cricutcake machine?

ja ik heb je een mailtje gestuurd en daarin heb ik gezet wat er te koop staat en waarom
ik moet daarbij zeggen dat de koper die hem wilde hebben vanmorgen heeft afgebeld dus voor mij helaas en voor andere geïnteresseerde kopers misschien een kans

liefs samantha