1

Onderwerp: suikervrije taart

hallo allemaal,

Hoe maak je suikervrije taart?
Doe je dat best door het suiker gewoon te vervangen door candarel?
Ben nieuw hier en is voor de eerste maal dat ik ga bakken :-)
:P

2

Re: suikervrije taart

Welkom op dit forum!

Bovenin elke rubriek staan de sticky's, hierin kun je lezen waar de topics thuishoren. Je berichtje past het beste in de rubriek bakken&vullen, daar ga ik je heen verplaatsen.

Hier heb je een topic met recepten, waaronder suikervrij; http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74530

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

canderel kan, maar is niet ideaal. Mijn tip: vraag aan degene waarvoor je gaat bakken waarmee wel gezoet mag worden.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Vraag eens of je bijvoorbeeld met rietsuiker mag bakken. Ik ben zelf allergisch voor suiker en eet dus alles 'suikervrij', maar gebruik dan rietsuiker, omdat ik daar wel tegen kan.
Rietsuiker gebruik ik dan in dezelfde hoeveelheid als gewone suiker :)

5

ja maar rietsuiker is toch  even slecht als gewone suiker?

6

melleken schreef:

ja maar rietsuiker is toch  even slecht als gewone suiker?

wat bedoel je met slecht? In rietsuiker zitten nog een aantal andere voedingsstoffen die er uit zijn gehaald bij super geraffineerde witte suiker. En bovendien is rietsuiker gemaakt van suikerriet en witte kristalsuiker van suikerbiet. Dus als je niet tegen het ene kan dan kan je soms nog wel tegen het andere.

7

:P het is niet voor een allergie he het is voor suikerziekte

8

Bij suikerziekte gaat het volgens mij om de hoeveelheid koolhydraten en niet om de hoeveelheid suiker, tenminste dat leren we de kinderen in het ziekenhuis die moeten gaan leren leven met diabetes.

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

9

maar suiker zijn 100% koolhydraten,dat is tenminste wat ik geleerd heb
ik denk dat je even moet zoeken naar een goede suikervervanger ,ben even de naam kwijt )
stevia zou ook nog kunnen dat gebruiken diabetici ook vaak
als ik jou was zou ik vragen aan degene voor wie de taart is ,die weten zelf vak heel goed wat ze wel en niet mogen.

succes
wel even showen he

gr.syl

10

Of fructose. Net zoveel koolhydraten, maar die worden langzamer in het lichaam opgenomen. En sommige mensen met diabetes eten wel gewoon een stukje taart en spuiten dan een beetje extra.

11

sylvana schreef:

maar suiker zijn 100% koolhydraten,dat is tenminste wat ik geleerd heb
ik denk dat je even moet zoeken naar een goede suikervervanger ,ben even de naam kwijt )
stevia zou ook nog kunnen dat gebruiken diabetici ook vaak
als ik jou was zou ik vragen aan degene voor wie de taart is ,die weten zelf vak heel goed wat ze wel en niet mogen.

succes
wel even showen he

gr.syl

Dat ga ik zeker doen want is voor de 1ste maal dat ik taart maak