1

Onderwerp: candymelt vloeibaarder krijgen

Van de week probeerde ik candymelt te laten smelten voor cakepops en vond dat hij niet lekker vloeibaar werd. Blijft toch een beetje dik pasta idee hebben, weet niet hoe ik het anders moet zeggen.

Het werd er ook niet vloeibaarder op als ik het nog warmer maakte, effect was dat er best een dikke laag op kwam om het toch redelijk egaal te krijgen. Was stroperig zeg maar. Sorry legt het een beetje raar uit, maar de vraag is:

Om chocola wat meer vloeibaar te maken, doe ik er een beetje olie door heen, dat werkt prima, kan dat ook bij candymelt of geeft dit een rare reactie op elkaar?

Voor de cakepops ging het zo nog wel, maar nu wil ik voor afscheidstraktatie koekjes maken in de vorm van een hand en deze dan in de candymelt dopen voor leuke kleurtjes, dit gaat echt niet als het zo stroperig blijft, dan krijg je geen mooie strakke hand.

Dus graag wat advies, anders worden het toch maar choco handen en de kleurtjes via strooisels of zo.

Groetjes Renske

2

Re: candymelt vloeibaarder krijgen

een goede schep crisco erdoorheen :-)

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

Candy melts niet te warm maken, daar wordt het juist weer dikker van.
Een flinke lik crisco wil inderdaad ook wel helpen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

Wat is crisco?? dat heb ik dus niet...

Groetjes Renske

5

Crisco is plantaardig vet, dat is wel érg handig in dit soort gevallen. Je gebruikt het (eeuuhhh ik, althans) regelmatig om mijn handen mee in te smeren of door mijn fondant/marsepein te doen voor de sugargun.... het is een echte alleskunner!  :D

6

Blok Diamant frituurvet is eigenlijk hetzelfde als crisco, alleen dan harder. Dat kan je er ook doorheen doen. Ik vind zelf cacaoboter het beste werken.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

7

Ik heb nog niet met marsepein of fondant gewerkt, maar wat is sugargun nou weer? Maar das misschien een heel ander onderwerp. Kun je die cisco gewoon in de winkel kopen?

Groetjes Renske

8

Crisco kun je bij de (taarten)bakwinkels kopen. Ik weet zo even snel niet welke het dichtst bij jou zit.
Bij mij werkt gewone olie ook (zonnebloemolie). Als er maar geen smaak aan zit (zoals Olijfolie).

Succes!!!

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl

9

Crisco is ook verkrijgbaar bij toko's, de Makro heeft het ook.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

10

Een half uurtje geleden was ik zeeer frusti omdat m`n chocola niet vloeibaar bleef. Dankzij dit topic en een beetje frituurvet (van zo`n blok) heb ik nu heeeeele mooie gladde cakepop`s!
Werkt dus prima (ik heb geen crisco, ik vet ook met frituurvet m`n handen in voor de marsepein en fondant)