Onderwerp: Cakepops: kleffig of juist lekker???
Hallo,
Gisteren heb ik voor de eerste keer snel cakepops gemaakt, om te testen voor een verjaardag van mijn vader over een week. Ik had twee verschillende soorten gemaakt:
1. verkruimelde oreokoekjes met roomkaas
2. verkruimeld biscuit met roomkaas
Ik had witte chocolade gesmolten, gekleurd en er omheen gedaan. Het was allemaal goed gelukt en het zag er meteen ook erg leuk uit, maar toen hebben mijn vriend, mijn ouders en ik gestest en we waren er helemaal niet kapot van. De pops van oreo's waren te overheersend, als je een hele cakepop at was je meteen een beetje misselijk (en dat ben ik niet snel van zoetigheidjes ). Die met het biscuit was lekkerder, maar ontzettend klef, alsof je vochtige cake aan het eten was. Misschien moet je wennen aan de structuur ofzoiets, maar het leek net alsof de vulling droger moest zijn en het voelde alsof dit niet de bedoeling moet zijn, maar je kunt ze niet luchtiger maken want dan kun je er geen balletjes van draaien.
Ik had het idee om cakepops te gaan maken voor de verjaardag maar in de prullenbak gegooid (en stiekem rondgesurfd naar ervaringen over de cakepopmaker omdat het dan wel luchtige cakeballetjes zijn) maar toen ik vanmiddag er nog eentje proefde, toen was het stukken lekkerder. De oreokoekjes waren nog steeds erg overheersend en niet mijn favoriet, maar de anderen van biscuit vielen stukken beter in de smaak. Nu had je niet het idee alsof je een vochtige cake in je mond had, alsof het gewoon even tijd nodig had om in te trekken ofzo, het ietwat vochtige paste nu wat meer bij de cakepop. Ze zijn nog steeds erg machtig en ik denk dat ik ze de volgende keer kleiner maak (en misschien wat vanillesuiker bij de roomkaas), maar wat vinden jullie van cakepops, hebben jullie dezelfde ervaring en wat vinden jullie lekkere combinaties als vulling. Het lijkt me dat het niet te zoet moet zijn want dan wordt het te veel met de chocolade. En laten jullie ze ook een nachtje in de koelkast staan zodat ze beter smaken?
Aan de andere kant lijken me de balletjes uit de cakepopmaker ook erg lekker als je die dan vult...ik ben er nog niet over uit maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn nogal onsamenhangende verhaal haha.
Groetjes,
Marleen
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl