1 Laatst bewerkt door Zoetezinnen (13-12-2011 14:16)

Onderwerp: Cakepops: kleffig of juist lekker???

Hallo,

Gisteren heb ik voor de eerste keer snel cakepops gemaakt, om te testen voor een verjaardag van mijn vader over een week. Ik had twee verschillende soorten gemaakt:
1. verkruimelde oreokoekjes met roomkaas
2. verkruimeld biscuit met roomkaas

Ik had witte chocolade gesmolten, gekleurd en er omheen gedaan. Het was allemaal goed gelukt en het zag er meteen ook erg leuk uit, maar toen hebben mijn vriend, mijn ouders en ik gestest en we waren er helemaal niet kapot van. De pops van oreo's waren te overheersend, als je een hele cakepop at was je meteen een beetje misselijk (en dat ben ik niet snel van zoetigheidjes ;-)). Die met het biscuit was lekkerder, maar ontzettend klef, alsof je vochtige cake aan het eten was. Misschien moet je wennen aan de structuur ofzoiets, maar het leek net alsof de vulling droger moest zijn en het voelde alsof dit niet de bedoeling moet zijn, maar je kunt ze niet luchtiger maken want dan kun je er geen balletjes van draaien.

Ik had het idee om cakepops te gaan maken voor de verjaardag maar in de prullenbak gegooid (en stiekem rondgesurfd naar ervaringen over de cakepopmaker omdat het dan wel luchtige cakeballetjes zijn) maar toen ik vanmiddag er nog eentje proefde, toen was het stukken lekkerder. De oreokoekjes waren nog steeds erg overheersend en niet mijn favoriet, maar de anderen van biscuit vielen stukken beter in de smaak. Nu had je niet het idee alsof je een vochtige cake in je mond had, alsof het gewoon even tijd nodig had om in te trekken ofzo, het ietwat vochtige paste nu wat meer bij de cakepop. Ze zijn nog steeds erg machtig en ik denk dat ik ze de volgende keer kleiner maak (en misschien wat vanillesuiker bij de roomkaas), maar wat vinden  jullie van cakepops, hebben jullie dezelfde ervaring en wat vinden jullie lekkere combinaties als vulling. Het lijkt me dat het niet te zoet moet zijn want dan wordt het te veel met de chocolade. En laten jullie ze ook een nachtje in de koelkast staan zodat ze beter smaken?

Aan de andere kant lijken me de balletjes uit de cakepopmaker ook erg lekker als je die dan vult...ik ben er nog niet over uit maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn nogal onsamenhangende verhaal haha.

Groetjes,

Marleen

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

2

Re: Cakepops: kleffig of juist lekker???

Tot nu toe enkel cakepops van biscuit gemaakt, maar ze zijn inderdaad best wel machtig.

Het hangt ook af van wat je gebruikt om de balletjes te maken. Favoriet bij ons is gewone chocopasta en speculoospasta. Botercrème en kant-en-klare taartvulling heb ik ook al geprobeerd, maar dat vinden wij niet lekker.

Ik stelde mezelf afgelopen week ook de vraag of ik niet eventueel een cakepopmaker zou bestellen, want dat lijkt me ook nog altijd het lekkerste. Maar anderzijds vind ik het cakepop maken op zich ook zo'n heel gedoe, want ik heb nog niet de beste melts gevonden en het blijft een geklieder... Ik ben dus in het algemeen niet zo'n erg grote fan.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Bedankt voor je antwoord. Maakt choc. pasta het niet te zoet? Ik heb gewoon witte chocolade gebruikt en dat werd erg goed vloeibaar en bleef ook best lang fijn vloeibaar.

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

Heb ze laatst gemaakt met een restje chocolade cake, monchou en frambozen jam. Omhuld met donkere chocolade.
Ik vond ze lekker! En de kids ook... Wil ze ook nog en keer maken maar dan met sinaasappel Patidess. Ik vind sinaasappel met donkere chocolade erg lekker!
De binnenkant was idd een beetje vochtig maar ik vond het wel lekker.
Door wat te varieeren met de ingredienten kan het vast ook wat droger.
Maar heel veel ervaring heb ik er niet mee dus ik lees even mee voor tips en eventuele recepten.
Oh ja, die van de cakepopmaker kan je toch helemaal niet vullen? Dat is toch gewoon een massief balletje cake of biscuit?

Life is what you bake it.

5

Bedankt voor je reactie.
Ik las hier in een topic over de cakepopmaker dat sommige er wat vulling inspuiten dmv een dun lang spuitmondje en dat ze dan toch mooi rond blijven. Maar dat zal niet zoveel vulling zijn, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik ben ook nog benieuwd naar verdere aanvullingen/ tips.

Groetjes, Marleen!