1

Onderwerp: vullen zonder Dijkjes??

ik heb BBR en luchtige botercreme gemaakt en wil zometeen de taart vullen. normaal gesproken spuit ik altijd dijkjes. maar nu heb ik niks klaar liggen en heb geen zin meer om mijn kennie aan te zetten ( te veel herrie op zo'n late tijdstip). kan ik dus vullen zonder dat de marsepein nat wordt? is de luchtige botercreme geschikt om dijkjes te spuiten en af te smeren?

alvast bedankt

gr's
Hiba

2

Re: vullen zonder Dijkjes??

Ik gebruik zelden/nooit dijkjes: vullen tot 1cm vanaf de rand. Gaat bij mij prima.

3

annick67 schreef:

Ik gebruik zelden/nooit dijkjes: vullen tot 1cm vanaf de rand. Gaat bij mij prima.

ik maak ook nooit dijkjes. als je de taart gaat afsmeren komt er vanzelf botercreme tussen de lagen. tadaa, dijkjes ;)

4

Als je je taart op een draaiplateau zet kun je voordat je gaat afsmeren ook vanaf de zijkant met een spuitzak nog mooi een dijkje ertussen spuiten.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

5

Ik ben meestal ook te lui om dijkjes te maken hihi  :D idd een cm vd rand blijven en met afsmeren komt er botercreme tussen de kieren.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

6

chantal1980 schreef:
annick67 schreef:

ik maak ook nooit dijkjes. als je de taart gaat afsmeren komt er vanzelf botercreme tussen de lagen. tadaa, dijkjes ;)

Zo doe ik het ook :D :D

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl