Onderwerp: ganache
Kun je met de ganache hier van de site (de witte variant)
300gr chocolade wit en 125 ml slagroom
de taart ook afsmeren? of moet daar perse boter aan toegevoegd worden? en wel of niet opkloppen (er moet nog wel fondant overheen!)
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » ganache
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kun je met de ganache hier van de site (de witte variant)
300gr chocolade wit en 125 ml slagroom
de taart ook afsmeren? of moet daar perse boter aan toegevoegd worden? en wel of niet opkloppen (er moet nog wel fondant overheen!)
ik heb dat met de gewone chocolade variant niet gedaan, en dat ging heel erg goed!
ik heb dat met de gewone chocolade variant niet gedaan, en dat ging heel erg goed!
Dus geen boter maar wel opkloppen?
het is gelukt, geen boter er bij in en ook niet opkloppen en kun je echt super mee afsmeren
het is gelukt, geen boter er bij in en ook niet opkloppen en kun je echt super mee afsmeren
Dus je laat ganache afkoelen en dan smeer je af?? Zonder opkloppen? Is het dan niet veel te stug/hard???
nee, valt best mee! en ik krijg het hiermee een stuk gladder dan met botercreme. gewoon afkoelen in de koelkast en voor het gebruik even 10 min uit de koelkast, zonder te kloppen!
kijk maar eens op you tube: inspired by Michelle (zij gebruikt 100 slagrrom, 300 witte choc)
Kan er dan nog wel fondant overheen? Als je afsmeert met choco ganache (slagroom en chocolade).
Kan er dan nog wel fondant overheen? Als je afsmeert met choco ganache (slagroom en chocolade).
Absoluut!
Voor mij geeft het trouwens het meest strakke resultaat, omdat de ganache naar mijn idee veel harder wordt en langer hard blijft dan botercrème. Ik hoef niks anders meer dan ganache...
Joanna1981 schreef:Kan er dan nog wel fondant overheen? Als je afsmeert met choco ganache (slagroom en chocolade).
Absoluut!
Voor mij geeft het trouwens het meest strakke resultaat, omdat de ganache naar mijn idee veel harder wordt en langer hard blijft dan botercrème. Ik hoef niks anders meer dan ganache...
Ik vind botercreme ook voor geen meter werken moet ik eerlijk zeggen. En ganache is in verhouding ook minder werk om te maken, hihi.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » ganache