1

Onderwerp: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

Zoals Feija in haar verhaal al schreef..... wat een project!
Feija, dank je wel dat we 'm mochten namaken.

Erg leuk om te doen maar wat een ramp!

De man van Ties was afgelopen woensdag jarig en wilde graag een Shaun taart.
Feija had al gezegd dat de schapen erg zwaar waren en door de taart zakten dus hebben wij een andere schaapvulling bedacht.

Wij dachten het ei van columbus gevonden te hebben om de schapen van Merengue (ei-wit schuim met suiker) te maken zodat ze wat lichter zouden zijn. Mijn moeder heeft geholpen om balletjes te rollen en ik heb ze er op geplakt. Tot zover ging het perfect. Hoofdjes boetseren, ging ook goed... nu de hond, lichaam en armen en benen ging ook goed, toen z'n hoofd... hmmmmmmmm 4x opnieuw gemaakt, maar toen was ik tevreden. Om 1.00 uur 's-nachts klaar dus gauw naar bed.
Volgende ochtend krijg ik een paniek telefoontje van mijn man dat er iets uit de kast is gevallen op de "drogende hond" of hij een hoedje had? Z'n kop lag er iig af. sh...t, maar ja niets aan te doen.
Toen ik thuis kwam had hij iets meer schade dan ik dacht maar het viel goed te herstellen. Moest de oren en ogen opnieuw maken.
We hadden ook bedacht om een karton te maken waar de schapen op zouden staan. Tja uiteindelijk lag hij nog bij Ties in de kast. :lol:
Sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt voor het kijken.
http://i806.photobucket.com/albums/yy349/RickyenShake/Buufs%20Taarten/IMG_2482.jpg
http://i806.photobucket.com/albums/yy349/RickyenShake/Buufs%20Taarten/IMG_2485.jpg
http://i806.photobucket.com/albums/yy349/RickyenShake/Buufs%20Taarten/IMG_2486.jpg
http://i806.photobucket.com/albums/yy349/RickyenShake/Buufs%20Taarten/IMG_2488.jpg

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

2

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

super leuk!

A balanced diet is cake in both hands

3

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

Zo mooi! Ik vind het thema echt geweldig!

4

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

Wow! Knap geboetseerd zeg! Petje af!

5

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

Dankzij Ricky heeft mijn man een GEWELDIGE taart voor zijn verjaardag gehad, ik had gezegd dat ik geen tijd had voor een taart en die zou er wel komen met zijn feest in de zomer, hij is 40 geworden( weer een reden voor een feestje).....
Stiekem toch een geweldig project gemaakt!
Ricky thanks! :thumb:  :Y  :P  ;)  :thumb:

6 Laatst bewerkt door Ricky (09-12-2011 20:40)

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

:o  dank je wel Ties. :o
Ik vond het ook super leuk om te maken!
En zonder jou was hij niet zo goed gelukt! :Y
Grmbl ..... schapen... :lol:  :lol:

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

7

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

Hij is erg leuk geworden  :thumb:
Erg goed geboetseerd. Jammer dat 1 schaap een oortje mist. Maar ja dat is ook het enige wat ik zie. Super gedaan.

En ook over bolletjes gedroomd  ;)

8 Laatst bewerkt door Ricky (12-12-2011 14:15)

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

Feija schreef:

Hij is erg leuk geworden  :thumb:
Erg goed geboetseerd. Jammer dat 1 schaap een oortje mist. Maar ja dat is ook het enige wat ik zie. Super gedaan.

En ook over bolletjes gedroomd  ;)

Dank je wel!

dat oor ja..... Toen ik de taart neerzette vielen de schapen van de taart waardoor het oortje er af viel en zoek was ... helaas.

gelukkig had ik hulp bij het bolletjes maken, mijn lieve moeder maakte de bolletjes en ik plakte ze er op.

Van welk materiaal zou jij de volgende x de schapen maken?

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

9

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

Heel mooi geworden pff wat een werk heb je er aangehad

walking on buttercreamclouds .....

10

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

Tjonge wat een werk, heel erg goed geslaagd :thumb:
En ach, oortje meer of minder........doet niets af aan de rest :D

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

hey grappig.. eerste wat ik dacht hey dat lijkt wel wallace and grommit style..

ga ik googlen is het inderdaad daarvan  :p leuk :P

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

12

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

Ricky schreef:
Feija schreef:

Hij is erg leuk geworden  :thumb:
Erg goed geboetseerd. Jammer dat 1 schaap een oortje mist. Maar ja dat is ook het enige wat ik zie. Super gedaan.

En ook over bolletjes gedroomd  ;)

Dank je wel!

dat oor ja..... Toen ik de taart neerzette vielen de schapen van de taart waardoor het oortje er af viel en zoek was ... helaas.

gelukkig had ik hulp bij het bolletjes maken, mijn lieve moeder maakte de bolletjes en ik plakte ze er op.

Van welk materiaal zou jij de volgende x de schapen maken?

Mijn onderste schaap had (onzichtbare) lange poten tot op de drum met houten douwels erin. Dat zou ik zeker weer doen. Het dikke schaap zou ik zeker niet meer maken van taart (grote ramp).
Jullie oplossing met schuim leek mij ook wel wat. Maar als ik het weer zou doen.... ik denk piepschuim. Zoveel fondant in een figuur wordt toch niet gegeten. Trouwens mijn 2de schaap van onder had ook een piepschuime maag  ;) De bovenste 2 zijn niet zo groot en zwaar die heb ik helemaal van fondant gemaakt.

13

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

Feija schreef:
Ricky schreef:
Feija schreef:

Hij is erg leuk geworden  :thumb:
Erg goed geboetseerd. Jammer dat 1 schaap een oortje mist. Maar ja dat is ook het enige wat ik zie. Super gedaan.

En ook over bolletjes gedroomd  ;)

Dank je wel!

dat oor ja..... Toen ik de taart neerzette vielen de schapen van de taart waardoor het oortje er af viel en zoek was ... helaas.

gelukkig had ik hulp bij het bolletjes maken, mijn lieve moeder maakte de bolletjes en ik plakte ze er op.

Van welk materiaal zou jij de volgende x de schapen maken?

Mijn onderste schaap had (onzichtbare) lange poten tot op de drum met houten douwels erin. Dat zou ik zeker weer doen. Het dikke schaap zou ik zeker niet meer maken van taart (grote ramp).
Jullie oplossing met schuim leek mij ook wel wat. Maar als ik het weer zou doen.... ik denk piepschuim. Zoveel fondant in een figuur wordt toch niet gegeten. Trouwens mijn 2de schaap van onder had ook een piepschuime maag  ;) De bovenste 2 zijn niet zo groot en zwaar die heb ik helemaal van fondant gemaakt.

Hmmm, dat is zo'n slecht idee nog niet die dowels!
Maar schuim is ook niet zo'n goede oplossing, dat verkruimeld doordat je er in aan het prikken bent en dan krijg je problemen met de stabiliteit.. :s
Ik dacht ook al aan piepschuim of met marshmallows en ricepops. Ties heeft alles bewaard en van de zomer gaan we de taart nog eens overdoen. Kijken of hij dan beter wil lukken. ;)

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

14

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

Ik vind hem helemaal fantastisch en lees gezellig mee met jullie oplossingen voor de gestapelde schapen. Kan ik wat van leren.
Ik sla hem op!

15

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

Oooo wat is die leuk !!! Vind dat baby-schaapje wel héééééél erg lief !  :Y

16

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

Tihi, te gek!

17

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

Thanx, ladies!

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

18

Re: Shaun het Schaap naar voorbeeld van Feija

echt heel leuk,  :lol:


mpbart