401

Re: [GEVRAAGD] Cricut cake --> vervolg: over de Cricut

annick67 schreef:

@Jaydenmike: Daarnaast geeft Sharr ook al aan dat ze nu verder gaat (oefenen) met fondant...... ;)

Gumpaste kan je ook gebruiken.

Ik denk dus dat het vooral is wat je eigen voorkeur (en/of 'budget' is voor het materiaal).

Fijne zondag allemaal! Ik heb nog steeds het plan om vandaag te 'prutsen' met de Cricut.....  :+

Beste annick,
Als je mijn bericht goed leeeeeeeest zie je dat er een vraagteken staat.
Dus heb zelf ook gelezen dat ze verder gaat met fondant.
Geef alleen een tip mee wat ik heb gehoord van een medewerkster.
En idd je kan niet in een andermans portemonnee kijken ;)
Dus begrijp niet helemaal waar jij je zo mee bemoeid ;)
Gr chantal

402

Jaydenmike schreef:
annick67 schreef:

@Jaydenmike: Daarnaast geeft Sharr ook al aan dat ze nu verder gaat (oefenen) met fondant...... ;)

Gumpaste kan je ook gebruiken.

Ik denk dus dat het vooral is wat je eigen voorkeur (en/of 'budget' is voor het materiaal).

Fijne zondag allemaal! Ik heb nog steeds het plan om vandaag te 'prutsen' met de Cricut.....  :+

Beste annick,
Als je mijn bericht goed leeeeeeeest zie je dat er een vraagteken staat.
Dus heb zelf ook gelezen dat ze verder gaat met fondant.
Geef alleen een tip mee wat ik heb gehoord van een medewerkster.
En idd je kan niet in een andermans portemonnee kijken ;)
Dus begrijp niet helemaal waar jij je zo mee bemoeid ;)
Gr chantal

Het is een openbaar forum, op openbaar internet. Openbaar betekent in dit geval dat iedereen kan, mag, zal reageren. Als je dat niet wil, dan kan je wellicht haar beter een pb sturen.

Verder kan ik hier beter niet op ingaan en/of reageren. Zal ik dan ook niet doen. Geen zin om op (nog) lange(re) tenen te gaan staan.  :x

Fijne zondag!  :)

403

claudia schreef:

Oh en een avondje samen freubelen met iemand om samen de cricut uit te proberen lijkt mij ook wel wat.

Hoi,
Ik weer niet waar je ( jullie) wonen maar ik woon in naaldwijk!
Dus als er iemand in de buurt woont.
Ik zou ook wel een freubeldagje willen met een paar mensen

404

Hoi allemaal

Heb de cricut ook besteld. Kan niet wachten tot hij er is. Ben heel benieuwd wat hij allemaal kan. Ben er zenuwachtig van, nog een paar dagen geduld en dan is hij er. Ben ook heel benieuwd naar de extra cartridge die ik erbij heb besteld, vond de keus erg moeilijk maar kan natuurlijk niet alles bestellen.

De nieuwe workshops staan online. Kijk op www.detaartenzaak.nl
Ambachtelijk en handgemaakt. De taartenzaak.

405

De Taartenzaak schreef:

Hoi allemaal

Heb de cricut ook besteld. Kan niet wachten tot hij er is. Ben heel benieuwd wat hij allemaal kan. Ben er zenuwachtig van, nog een paar dagen geduld en dan is hij er. Ben ook heel benieuwd naar de extra cartridge die ik erbij heb besteld, vond de keus erg moeilijk maar kan natuurlijk niet alles bestellen.

Ja leuk he.
Ik kon ook idd echt haast geen keuze maken.
Maar schale troost je kan via internet ook plaatjes doawnloaden.
Hoe dat werkt ben ik nog niet uit.
Maar heb zelf nu 7 cartridges dus kan wel even vooruit ;)
Spannen he haha
Gr chantal

406

Nog even reagerend op welk materiaal te gebruiken; om te oefenen zijn de sugar sheets inderdaad veeeeeeel te duur (3,95 voor 1 A4-formaat vel). Mislukt is namelijk pech gehad, je kan het niet nog een keer gebruiken.

Gumpaste, fondant, marsepein en chocolate leather kan je opnieuw kneden en uitrollen. Dus dat is inderdaad een veel betere optie als je nog veel wilt (en moet) oefenen.
Ik noemde alleen fondant, omdat ik daar nu eenmaal het meest mee werk. Maar fijn dat er meegedacht wordt, dus dat iedereen zich overal mee bemoeit ;)

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

407

Na dit hele topic door te lezen, en overlegt te hebben met mijn vriendje... wilde ik hem ook gaan bestellen (als een soort van kerstkadootje).
Wil ik hem in mijn winkelmandje doen, geeft ie aan:
*** OUT OF STOCK ***Not available

Jammer hoor... hou de site nog wel ffies in de gaten... maar vrees dat ik te laat ben  :(

Groetjes Jo

408

Ik ben voor de verandering het boekje van de Cake Basics-cartridge maar eens aan het doorbladeren en -lezen. Normaliter ga ik eerst 'prutsen' en als ik (hopeloos) vastloop pas een gebruiksaanwijzing lezen......

Wordt vervolgd vandaag, ik heb nog vreselijk veel cartridges uit te proberen (in totaal 14 cartridges, waarvan de seasonal dubbel).

409

Sharrr schreef:

Nog even reagerend op welk materiaal te gebruiken; om te oefenen zijn de sugar sheets inderdaad veeeeeeel te duur (3,95 voor 1 A4-formaat vel). Mislukt is namelijk pech gehad, je kan het niet nog een keer gebruiken.

Gumpaste, fondant, marsepein en chocolate leather kan je opnieuw kneden en uitrollen. Dus dat is inderdaad een veel betere optie als je nog veel wilt (en moet) oefenen.
Ik noemde alleen fondant, omdat ik daar nu eenmaal het meest mee werk. Maar fijn dat er meegedacht wordt, dus dat iedereen zich overal mee bemoeit ;)

Haha ja het word ook door iedereen goed bedoeld denk alleen doordat als je iets schrijft het idd anders over kan komen ga ook idd maar met fondant en tylose oefenen en haal denk ook maar emmertje gumpaste.

410

Sharrr schreef:

Haha ja het word ook door iedereen goed bedoeld denk alleen doordat als je iets schrijft het idd anders over kan komen ga ook idd maar met fondant en tylose oefenen en haal denk ook maar emmertje gumpaste.

411 Laatst bewerkt door annick67 (11-12-2011 13:06)

Kijk, dit zijn mijn 'snijdsels' van vandaag. De sheets zijn iets uitgedroogd maar gekregen en dus prima om te proberen (dan 'verlies'  ik vrijwel niks).  :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WVGWH4AK-D.jpg

412

annick67 schreef:

Kijk, dit zijn mijn 'snijdsels' van vandaag. De sheets zijn iets uitgedroogd maar gekregen en dus prima om te proberen (dan 'verlies'  ik vrijwel niks).  :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WVGWH4AK-D.jpg

Even een vraagje alvast (ben in afwachting van mijn cricut) het woord 'best wishes' is dat een vast tekst of kun je ieder woord maken dat je wilt? En welke cartridge is het?

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

413

Oh die snijdsels zijn allemaal goed gelukt. Ik ben benieuwd of ik het ook zo goed voor elkaar krijg!

Bully wat jammer dat hij uitverkocht is. Ik hoop voor je dat hij nog komt. Het is zo'n goede aanbieding!

Ja zo'n freubeldag lijkt me heel leuk. Kunnen we elkaar mooi de kneepjes leren van de cricut. Ik woon in Zwolle.

414

Movado schreef:

Even een vraagje alvast (ben in afwachting van mijn cricut) het woord 'best wishes' is dat een vast tekst of kun je ieder woord maken dat je wilt? En welke cartridge is het?

Cake Basics...... Dat is een vaste tekst. Je kunt ook gewoon letters maken maar die zijn dan niet zo mooi aan elkaar (lees: los van elkaar).

415

Movado schreef:

Als je programma craftroom gebruikt kan je elke tekst maken die je wilt als je ook fonts in de cartridges hebt. Je kan ze dan ook in elkaar laten vloeien door de tussenruimtes op - te zetten

416

smarianne schreef:
Movado schreef:

Als je programma craftroom gebruikt kan je elke tekst maken die je wilt als je ook fonts in de cartridges hebt. Je kan ze dan ook in elkaar laten vloeien door de tussenruimtes op - te zetten

Ik las het; ik heb mijn twee computerwizards erop gezet om dat zo makkelijk mogen te d/loaden en installeren voor mama....  :cool:

417

zo te zien is er al aardig geoefend mooi zo!
ik heb gisteravond ook veel geoefend maar met fondant gaat het niet zo heel soepel kleine dingen gaan wel moeilijk..
en die sheets vind ik idd ook te duur als je die verpruts is het een duur geintje plus je kan ze niet kleuren...helaas.
ik ga ook gumpaste halen en daarmee maar ff klooie.

zo'n freubeldag lijk me ook wel wat om er mee te knutselen met een paar mensen. ik woon in nijmegen, en met meer weet je meer dan alleen :lol:

418

Hoi desiree,
Ja het lukte mij ook niet met fondant.
Nu maar proberen met tylose erdoor.
En anders even gumpaste halen.
Gr

419

Desiree22 schreef:

zo te zien is er al aardig geoefend mooi zo!
ik heb gisteravond ook veel geoefend maar met fondant gaat het niet zo heel soepel kleine dingen gaan wel moeilijk..
en die sheets vind ik idd ook te duur als je die verpruts is het een duur geintje plus je kan ze niet kleuren...helaas.
ik ga ook gumpaste halen en daarmee maar ff klooie.

zo'n freubeldag lijk me ook wel wat om er mee te knutselen met een paar mensen. ik woon in nijmegen, en met meer weet je meer dan alleen :lol:

Zo'n sheet is er in allerlei kleuren, stippen, strepen, swirls etc. etc.. Wel duur maar dus wel heel handig als je het al onder de knie hebt..... ;)

Bij mij zal het, ben ik bang :(, wel een paar dagen duren. De komende (paar) dagen worden erg druk.

420

smarianne schreef:
Movado schreef:

Ga ik zeker zoeken dan als de mijne binnen is!

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

421

Ik ben ook gisteren voor het eerst gaan prutsen. En ook hier viel het nog niet mee... rafels etc. Maar ik denk dat ik te dik heb uitgerold ;)

Dus maar gewoon weer prutsen als ik tijd genoeg heb. :D

Misschien is het een idee om 1 nieuw topic met tips/tricks te beginnen? Want ik denk dat veel van ons wel tegen vragen/probleempjes aan lopen. :)

~ Never waste a good crisis... ~

422

Jultie schreef:

Ik ben ook gisteren voor het eerst gaan prutsen. En ook hier viel het nog niet mee... rafels etc. Maar ik denk dat ik te dik heb uitgerold ;)

Dus maar gewoon weer prutsen als ik tijd genoeg heb. :D

Misschien is het een idee om 1 nieuw topic met tips/tricks te beginnen? Want ik denk dat veel van ons wel tegen vragen/probleempjes aan lopen. :)

Dat is een heel goed idee :)

423 Laatst bewerkt door Rinske (12-12-2011 13:06)

Ai, hij is idd uitverkocht. Dat was wel een leuke aanbieding! Hoop dat ie snel weer leverbaar is (voor die prijs :lol: ).

Edit: ik zag trouwens ook een Cricut Imagine staan, dat is een printer denk ik? Daar zitten namelijk ook wel leuke patronen bij :) .

Taarten - workshops - antiek en nog veel meer!
Kijk op http://www.vanrinske.nl

424 Laatst bewerkt door Mijke79 (12-12-2011 13:59)

Misschien dat je met de cricut imagine ook wel op fondant kan printen (als je er eetbare inkt in doet) en snijden.

Volgens mij zou je het fondant-mesje wat in de cricut cake past namelijk ook in de andere cricut machines kunnen stoppen. En dan de voedselveilige cake-snijmat erin ipv een normale snijmat.

Edit: fondant lukt misschien niet om te printen, maar icing- of sugarsheets?

425

idd een goed idee om een nieuwe topic te openen :P