1 Laatst bewerkt door Bibi0406 (09-12-2011 14:39)

Onderwerp: Blanda biscuit drama

Sinds kort werk ik met biscuit, had vorige keer gebruik gemaakt van kant en klaar mix, ging prima zo. Wil dit eigenlijk ook blijven doen, zeker na vandaag.

Maar omdat ik voor dit weekend graag nog 2 20 cm blanda'tjes wilde maken en geen kant en klaar in huis had dacht ik, ach dat basisrecept moet ook lukken!

Gisteren eerst een rekenfout, kwam tot het stomme inzicht dat de inhoud van de blanda 0,9 L was.. Niet dus he, een veel te kleine eierkoekachtige biscuit.

Vandaag poging twee, kwam ergens tegen dat de inhoud van de vorm 1,9 L is (klein verschilletje maar). Het beslag was inderdaad al meer maar leek me nog niet echt genoeg. Toch poging gedaan en na 45 minuten blijkt hij maar tot halverwege de blanda te zijn gerezen.

Hoe krijg ik een mooie volle bol uit de blanda gaar en wel? Want ik zie het niet meer.

Mijn recept was nu:

4 eieren
114 gr. suiker
95 gr. bloem
19 gram maizena
snufje zout
En het zakje vanillesuiker was ik vergeten, maargoed.

Ik heb het berekend volgens het recept:
per 0,5l 1 ei, 30 gram suiker, 25 gram bloem, 5 gram maizena, snufje zout, zakje vanillesuiker.

Wat doe ik fout??

2

Re: Blanda biscuit drama

Probeer eens:

251 gram ei
151 gram suiker
124 gram bloem
24 gram maizena
8 gram vanille suiker

Dat past zeker wel.. Misschien heb je nog een klein beetje over op het eind, maar daar kan je mooi een blanda schaaltje van 12 cm doorsnee  van vullen ;)

Je kunt beter teveel hebben dan elke keer te weinig hebben...

..*Heerlijk aan het bakken*..

3

Is mijn laatste poging, dus ik ga het proberen nu direct haha.

4

Vooral goed mixen...

En vullen tot 2/3 / 3/4 van de blanda schaal..
Dan moet het wel goed komen

5 Laatst bewerkt door Sannn (09-12-2011 15:01)

Belletain schreef:

Je kunt beter teveel hebben dan elke keer te weinig hebben...

:Y Dit doe ik ook, als ik niet precies weet hoeveel er in gaat. Meestal haal ik er dan nog een klein kapseltje uit, om op te oefenen, of om weg te geven aan de buren.

Ik vul de blanda of andere bakblikken altijd 3/4

Groetjes San

6

Nou bedankt hoor meiden! Hij is supergoed gelukt! Althans beter dan de eerdere blanda's:D

7

Yay! Gelukkig maar! :D