Onderwerp: Plakkerige fondant na koelkast
(weet niet zeker of ik de goede topic heb, dus evt. graag verplaatsen als t niet klopt!)
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik bijv. slagroom heb gebruikt in mijn taart dus deze moest bewaren in de koelkast. Dit lijkt allemaal prima te gaan tot het moment dat ik hem eruit haal, aan wil snijden en de fondant zo ontzettend plakt dat mijn mes alles 'uit elkaar trekt'. Of... hoe zeg ik dat beter.. Het blijft zo erg plakken dat het punt waar je de taart aansnijd, dat trekt het mes mee tot aan de andere kant bijna!
Dat zie er dus echt ontzettend lelijk uit, en zo ontzettend zonde van het werk! Maar nu las ik; je koelkast is dan waarschijnlijk te koud. Weet iemand hoe veel graden de koelkast mag zijn zonder dat dit dan gebeurt? (mijn koelkast staat op 6 graden)
Of iemand een ander truckje? Ik vind het namelijk ook een beetje raar om tegen iemand anders te zeggen van; de taart mag alleen in de koelkast als je hem hoger zet bijv.
Misschien dat ik hem af moet dekken?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft want heb voor het weekend weer een opdrachtje die ik moet bewaren in de koelkast.
liefs