Onderwerp: Silhouette SD?
Wie heeft een Silhouette SD en wat zijn de ervaringen? is het ook mogelijk om eetbare sheets uit te snijden?
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Keuken- en andere apparatuur » Silhouette SD?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie heeft een Silhouette SD en wat zijn de ervaringen? is het ook mogelijk om eetbare sheets uit te snijden?
Ik heb er 1 maar nog weinig mee gedaan, het is wel een idee om het eens uit te proberen.
Woon je toevallig in de buurt?
Wacht even........
Gaan jullie me nu vertellen dat je een silhouette kunt gebruiken met iets anders dan papier???
Ik heb er eentje in het stof staan op zolder. Bedoeld voor het scrappen maar weinig gebruikt.
Wacht even........
Gaan jullie me nu vertellen dat je een silhouette kunt gebruiken met iets anders dan papier???
Ik heb er eentje in het stof staan op zolder. Bedoeld voor het scrappen maar weinig gebruikt.
Ja ik ben ook scrapper maar had me net al bedacht dat het volgens mij helemaal niet kan want je moest die glasplaat toch insmeren met lijm??
De sheet opzich kan ie vast wel aan maar om dat nou met icing ofzo vast te plakken.....nee ik kom erop terug en probeer het maar niet.
Ik heb trouwens ook al geprobeerd om mijn Quickutz letters te gebruiken om fondant mee uit te stanzen maar dat lukte me niet.
Ik blijf nog wel even meelezen trouwens
Mijn bedoeling is om de Silhouette SD voor papier te gaan gebruiken maar ik denk dat het met eetbare sheets te proberen is.
Ik heb er 1 maar nog weinig mee gedaan, het is wel een idee om het eens uit te proberen.
Woon je toevallig in de buurt?
Ik woon jammer genoeg niet in de buurt maar als ik er een gekocht heb houd ik je zeker in gedachten om misschien eens af te spreken om een dagje te Silhouetten!
Wacht even........
Na enig speurwerk heb ik net deze link gevonden....
http://www.deseretdesigns.com/photo_9.html
ik moet nog even uitvogelen hoe het allemaal werkt maar ik denk dat het kan.
jojobeer schreef:Wacht even........
http://www.youtube.com/watch?v=CNISY5d_qCg
jojobeer schreef:Wacht even........
O, o, o, wat ben ik weer blond bezig geweest. Sorry hoor, nu ik jou link bekijk zie ik dat ik een heel ander apparaat heb. Ik heb de slice van Making memories. Waarom ik nou dacht dat het ding silhouette heette??
Maar die link laat zien dat het kan dus even doorspeuren zou ik zeggen, het gaat goed komen. Ik ben benieuwd naar jullie eerste resultaten!
Aha, ik zal van de week eens op mijn gemak gaan speuren.
Hoe dun moet je fondant zijn. En waar leg je het op?
Dat moest ik eerst eens uitvinden.
Aha, ik zal van de week eens op mijn gemak gaan speuren.
Hoe dun moet je fondant zijn. En waar leg je het op?
Dat moest ik eerst eens uitvinden.
http://www.youtube.com/watch?v=CNISY5d_qCg
In dit filmpje wordt het allemaal gedemonstreerd
Dat is geen fondant maar gumpaste en het lijkt wel of ze vellen gebruikt.
Ik zal eens gaan kijken hoe dat zit bij de Cricut, het principe is bij papier hetzelfde als de Silhouette. Moet het bij fondant/ gumpaste ook kunnen.
Dat is geen fondant maar gumpaste en het lijkt wel of ze vellen gebruikt.
Ik zal eens gaan kijken hoe dat zit bij de Cricut, het principe is bij papier hetzelfde als de Silhouette. Moet het bij fondant/ gumpaste ook kunnen.
Vellen fondant gumpaste kun je los kopen. Voor de criciut cake zijn ook vellen ontworpen die kun je ook gebruiken.
Afijn, na grondig stoffen. Mijn oude snijmat te hebben omgedraaid en het dopje van het mesje afhalen..........
Heb ik een ovaaltje gesneden uit een restje fondant
En nog netjes strak ook!
Ik heb eigenlijk geen simpele swirl ofzo om uit te proberen maar ik ga eens kijken of ik een ander figuurtje voor elkaar krijg!
Hoi hoi,
Ik ben me aan het oriënteren op een snijmachine. Dacht eerst de cricut, maar omdat ik het ook leuk vind om zelf afbeeldingen te ontwerpen en wat te stoeien met bijvoorbeeld Adobe Illustrator en photoshop vind ik het een beetje vervelend dat je met de cricut beperkt bent tot de cartridges die je daar aan kunt/moet schaffen. Vandaar dat ik op de Silhouette Cameo/SD uitgekomen ben.
Ik heb hem nog niet besteld, wil eerst graag weten wat de ervaringen van anderen zijn met dit apparaat in combinatie met fondant/gumpaste.
Op internet ben ik maar één website tegengekomen die een speciaal fondant-mesje verkoopt. Dat is bovengenoemde deseretdesigns.com. Maar bij haar kun je dit mesje alleen bestellen in combinatie met een hele zooi extra spullen/boeken die ik niet nodig heb en die het mesje erg duur maken. Zeker als je ook nog de verzendkosten vanuit de VS meeneemt.
Is er iemand die het al eens (met succes) met het bijgeleverde mesje geprobeerd heeft? Of die bij haar (of bij iemand anders) toch het speciale fondant-mesje heeft aangeschaft?
Ik heb ook een Cricut (voor scrappen dus) met Sure Cuts a Lot dus ben ook erg benieuwd of het lukt
@Diamandje: Ik heb wat verder lopen snuffelen op internet en een blog gevonden van iemand die de cricut vergeleek met de silhouette. Die heeft onder andere opgeschreven dat er losse houdertjes te koop zijn die passen in de silhouette, waarin ook de mesjes van de Cricut (en de cricut cake) passen. Ze heeft dit uitgezocht omdat de silhouette mesjes duurder zijn en niet makkelijk verkrijgbaar terwijl je de cricut mesjes gewoon bij de meeste hobbywinkels kunt kopen.
En voor zover ik heb kunnen vinden zijn de cricut mesjes onderling ook te wisselen dus het lijkt me dat je een cake-mesje ook wel in jouw scrap-cricut kunt plaatsen. De snijmatten van de cricut cake kun je op maat snijden, dus die zouden in principe ook in jouw cricut moeten passen.
@Diamandje: Ik heb wat verder lopen snuffelen op internet en een blog gevonden van iemand die de cricut vergeleek met de silhouette. Die heeft onder andere opgeschreven dat er losse houdertjes te koop zijn die passen in de silhouette, waarin ook de mesjes van de Cricut (en de cricut cake) passen. Ze heeft dit uitgezocht omdat de silhouette mesjes duurder zijn en niet makkelijk verkrijgbaar terwijl je de cricut mesjes gewoon bij de meeste hobbywinkels kunt kopen.
En voor zover ik heb kunnen vinden zijn de cricut mesjes onderling ook te wisselen dus het lijkt me dat je een cake-mesje ook wel in jouw scrap-cricut kunt plaatsen. De snijmatten van de cricut cake kun je op maat snijden, dus die zouden in principe ook in jouw cricut moeten passen.
Dan zou het idd moeten gaan. mesjes zijn idd goedkoper, ik betaal rond de tien euro voor twee mesjes
@Mijke79 ik dacht dat je met de cricut ook kon ontwerpen dmv de Gypsy. Een los apparaatje wat je dan weer aansluit op het programma van cricut.
Zou je even moeten zoeken......enne ik heb de cricut besteld, mocht je hem eens willen proberen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Keuken- en andere apparatuur » Silhouette SD?