1

Onderwerp: Bomann KM 362 CB

Ik ben nog niet zo lang bezig met bakken maar heb eigenlijk geen goeie mixer, eigenlijk alleen een staafmixer met garde   :think:

Dus ik ben me aan het oriënteren in mixerland  :D. De zgn Kennie wordt natuurlijk enorm aangeprezen maar aangezien ik net begin weet ik niet of ik gelijk al zoveel geld uit wil geven...
Vandaag is de Bomann KM 362 CB de superdeal bij Ichica voor € 89,95. Een aantrekkelijk prijsje vind ik, maar heb ik er ook wat aan?
Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik kon er vrij weinig over vinden op het forum.

Groetjes Daan

2

Re: Bomann KM 362 CB

Hier zijn al meer topics over in de rubriek V&A, onder andere deze: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=176383

3

Dank je wel, ik had alleen in keuken- en andere apparatuur gezocht dus zal ook nog ff speuren in V&A  :)

4

Karin09 schreef:

Hier zijn al meer topics over in de rubriek V&A, onder andere deze: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=176383

Ik doe dan toch iets niet goed met zoeken denk ik want kan in V&A alleen het topic wat jij aangaf vinden en geen andere... Ik ga nog even verder proberen  :o

5

Zoeken op het woord Bomann levert topics op waaruit oa blijkt dat het dezelfde zou zijn als Clatronic.......

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126823468

6

Inderdaad, er zijn al meerdere onderwerpen hierover geweest. Waaronder een reactie van mij. Had ipv een Clatronic, een Bomann gekregen van Neckerman. Een enorme herrie en na 4 seconden sloeg ie op hol. Terugverzonden en een Clatronic besteld bij Megapool.
Mijn ervaring is dat deze minder lawaai maakt. Kan komen omdat de Bomann kapot was. En volgens Tnt was de Clatronic 200 gram zwaarder dan de Bomann ookal waren ze precies hetzelfde ingepakt. Komt wel uit hetzelfde bedrijf maar hoe komt het dan dat het gewicht anders was? Of deze 2 hetzelfde zijn weet ik niet. De buitenkant wel maar de binnenkant kan ik niet bekijken. Wel weet ik dat Phillips en andere bedrijven ook b merken maken in dezelfde fabriek en goedkoper aanbieden. Kwalitatief zijn deze apparaten ook vaak wat minder maar wel goedkoper.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het met deze keukenmachines ook zo is. Misschien heb ik wel pech gehad en was het een fabrieksfout. Dit zal ik nooit te weten komen maar voor mij nooit geen Bomann!!

7 Laatst bewerkt door Varodi (08-12-2011 13:13)

Dezelfde machine is bij de Trekpleister (online) in de aanbieding voor 79.99. Dus nog eens 10,00 euro goedkoper

8

Ok iets om over na te denken dus, bedankt voor jullie reacties!

9

Gekocht bij Trekpleister en net mijn eerste biscuitdeeg gemaakt. Superluchtig en goed gelukt! Wel wat lawaai maar voor deze prijs raad ik m zeker aan.

10

Ja ik ga hem denk ik toch ook bij Trekpleister aanschaffen, de prijs is goed te doen voor wat ik hem ga gebruiken.

11

Yep! Hier ook de Bomann voor onder de kerstboom! Goed genoeg om mee te beginnen en de "herrie" neem ik wel voor lief. Ben nu bezig met een bijna 20 jaar oude moulinex handmixer die na 10 min gloeiend heet is, regelmatig stopt en ook behoorlijk wat herrie maakt (mag ook wel na 20 jaar trouwe dienst  :D )  dus zal echt wel een verbetering zijn!