Onderwerp: [SPOED] 700 gr mix?
Voor iemand die 25 in dienst is ga ik een taart bakken. Ze zei dat het geen grote stukjes hoeven te zijn, gewoon 'iets bij de koffie' voor 30 personen. Ik mailde dat ik dacht dat een 30 cm (20-25 st) wel groot genoeg zou zijn, ook omdat ik 3x vul en mijn taarten bijna 10 cm hoog zijn. Mailde ze terug....ja, de taart voor 25-30 is genoeg . Heb ik later (telefonisch) uitgelegd dat ik geen groter bakblik heb dan 30 cm en dat ik er dan misschien een kleintje bovenop kon zetten. We hebben toen al een prijs afgesproken (prijs 30 cm taart+iets extra). Maar nu komt het....ik begon te twijfelen...een 30 cm+15cm is geen gezicht, dacht ik, dus heb ik een 25 (met 400 mix) en een 17,5 (met 215 mix) gebakken (had ik net zo goed een 30 cm kunnen bakken...) Maar we hebben geen stapel afgesproken en ik weet niet eens of het bij haar voor een nacht in de koeling kan (al vul ik wel met bc van mix). Misschien had ik dan toch beter een 30 cm kunnen bakken maar dan met bv 700 gram mix. Ik heb liever dat ze te veel heeft dan te weinig
Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik ben al veel topics tegengekomen van DLT via google, waar ik oa ook las dat je bv per persoon 25 gr biscuitmix aan kan houden. Toen ging het bij mij mis en wist ik het niet meer Wat een lang verhaal trouwens...