1

Onderwerp: [SPOED] 700 gr mix?

Voor iemand die 25 in dienst is ga ik een taart bakken. Ze zei dat het geen grote stukjes hoeven te zijn, gewoon 'iets bij de koffie' voor 30 personen. Ik mailde dat ik dacht dat een 30 cm (20-25 st) wel groot genoeg zou zijn, ook omdat ik 3x vul en mijn taarten bijna 10 cm hoog zijn. Mailde ze terug....ja, de taart voor 25-30 is genoeg  :/ . Heb ik later (telefonisch) uitgelegd dat ik geen groter bakblik heb dan 30 cm en dat ik er dan misschien een kleintje bovenop kon zetten. We hebben toen al een prijs afgesproken (prijs 30 cm taart+iets extra). Maar nu komt het....ik begon te twijfelen...een 30 cm+15cm is geen gezicht, dacht ik,  dus heb ik een 25 (met 400 mix) en een 17,5 (met 215 mix) gebakken (had ik net zo goed een 30 cm kunnen bakken...) Maar we hebben geen stapel afgesproken en ik weet niet eens of het bij haar voor een nacht in de koeling kan (al vul ik wel met bc van mix). Misschien had ik dan toch beter een 30 cm kunnen bakken maar dan met bv 700 gram mix. Ik heb liever dat ze te veel heeft dan te weinig
Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik ben al veel topics tegengekomen van DLT via google, waar ik oa ook las dat je bv per persoon 25 gr biscuitmix aan kan houden. Toen ging het bij mij mis en wist ik het niet meer  :s  Wat een lang verhaal trouwens...

2

Re: [SPOED] 700 gr mix?

Maar als je het al hebt gebakken is het toch ook zonde om alsnog een 30 cm te bakken ondanks dat je eigenlijk geen stapel hebt afgesproken of begrijp ik je verhaal nu verkeerd?

walking on buttercreamclouds .....

3

Sprinklez schreef:

Maar als je het al hebt gebakken is het toch ook zonde om alsnog een 30 cm te bakken ondanks dat je eigenlijk geen stapel hebt afgesproken of begrijp ik je verhaal nu verkeerd?

Je begrijpt het goed  ;) . Is ook zonde, al liggen deze nu nog in de vriezer en komen wel op, denk ik. Ik maak wel vaker een stapel zonder dat daar eigenlijk overleg over is geweest maar dan wordt de taart die dag opgegeten. Deze wordt de dag van tevoren opgehaald en ik weet dus niet of ze plek heeft voor de taart. Was vergeten te zeggen dat ze net na het telefoongesprek op vakantie is gegaan en niet meer te bereiken is. Morgenavond wordt de taart opgehaald. Denk toch dat ik de 2 uit de vriezer haal en ga beginnen, anders red ik het niet beb ik bang. Volgende keer gewoon beter nadenken  ;)  is weer een goed les geweest.
Maar ik blijf benieuwd op iemand wel eens een 30 cm gebakken heeft met 700 mix  :Y

4 Laatst bewerkt door Dot (06-12-2011 12:15)

ik dacht 20gr per persoon... misschien helpt het met rekenen?
dus dan zou je aan 600gr mix genoeg hebben...

Groetjes, Dorothea.

5

Ik denk idd dat dat het verstandigst is en ik denk dat het  niet zo een probleem is dat het misschien niet in de koeling kan want je gebruikt gewoon funcakes bc die gebruik ik ook altijd en bij onze verjaardagen maak ik altijd belachelijk veel taart en dan is het ook onmogelijk om ze allemaal in de koeling te bewaren en het blijft gewoon goed ( ok niet voor eeuwig) maar 1 dagje is echt geen ramp :)

walking on buttercreamclouds .....

6

Dot schreef:

ik dacht 20gr per persoon... misschien helpt het met rekenen?
dus dan zou je aan 600gr mix genoeg hebben...

Jij gebruikt 20 gr pp? De ervaring is bij mijn taarten dat er 9 v/d 10 keer meer uitgehaald wordt, zeker omdat ze 3x gevuld worden. Met 20 pp zou ik idd genoeg hebben  :Y

7

Sprinklez schreef:

Ik denk idd dat dat het verstandigst is en ik denk dat het  niet zo een probleem is dat het misschien niet in de koeling kan want je gebruikt gewoon funcakes bc die gebruik ik ook altijd en bij onze verjaardagen maak ik altijd belachelijk veel taart en dan is het ook onmogelijk om ze allemaal in de koeling te bewaren en het blijft gewoon goed ( ok niet voor eeuwig) maar 1 dagje is echt geen ramp :)

Je bedoelt gewoon de taarten (25 + 17,5) te gebruiken? Het stomme is dat het totaal mix van deze 2 ook op iets meer dan 600 gr komt, alleen lijkt het zo dat er meer stukken uit de 2 kunnen dan uit de 30 alleen. Of zie ik dat verkeerd  :/  :s

naar mijn weten gaan er uit 25 cm 16-20 stukjes en uit een 17,5 8-10 stukjes dus dat zou minimaal 24 en maximaal 30 zijn dat is dan toch prima?

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola