1

Onderwerp: toeslag op cricut uit Amerika

hallo
ik heb gisteren een cricut uit Amerika besteld en nu lees is dat men nog invoerrechten moet betalen, ik denk wel dat deze prijs duurder is in België dan in Nederland.
Zijn er hier mensen uit België die hem gekocht hebben in Amerika?
Hoeveel hebben jullie moeten betalen voor die invoerrechten?

groetjes

Re: toeslag op cricut uit Amerika

ben benieuwd waar je hem gekocht heb. Ik heb pas geleden ook wat besteld uit Amerika, maar ik moest niks extra betalen.Verkoper had wel het vakje gift aangekruist. Het is een kwestie van geluk denk ik.

3

Ja dat denk ik ook soms wordt je eruit gepikt en moet je invoerrechten betalen soms heb je geluk en hoeft t niet. Het is afhankelijk van de hoogte wat je gekocht hebt, ik heb toen voor 125 euro gekocht en moest 30 euro invoerechten betalen. Weet alleen niet of Belgie dezelfde regels heeft. Mischien dat je dat bij het postkantoor kunt navragen.

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

4

ik heb hem van cricut machines voor 100 euro met verzending en al er staat een volledig topic hierover op het forum.  ;)  dus lijkt me wel betrouwbaar, toch had ik even schrik toen ik las dat er iemand een toeslag van 130 euro heeft moeten betalen. pfff khoop dat ik bij de gelukkige ben  :)

5

jesken89: de douaneksoten die ik heb moetne betalen waren 130 euro.
dit heb ik moeten betalen toen ik het pakket op het postkantoor ben gaan ophalen

6

das echt wel heel veel eh :nooo
ik snap niet hoe het kan dat het zo veel verschilt.
misschien ligt het aan de vervoermaatschappij hier in België ofzo kweet het niet.

7

jesken89 : weet ook niet aan wat dat ligt, maar vond het ook enorm veel. staat op de sites niet op he als je iets besteld, hoeveel doaune kosten er al dan niet bij kunnen komen. mijn ventje had da wel geze mer die voorschoot toch ook dat het zoveel was.

en een beetje chance hebben dat ze u pakket er niet uit halen he.

8

het is inderdaad kwestie van geluk hebben. Ik heb de mijne besteld bij cricutcakemachines en heb niets moeten bijbetalen. Had er rekening mee gehouden dat het wel zou moeten en verschoot een beetje dat het dan toch niet moest.

Ze hadden het ook in twee verschillende dozen verstuurd dus heb eigenlijk 2 maal geluk gehad!

Belgische webshop taartdecoratie en bakkerij grondstoffen - www.prettysweets.be

jesken89 schreef:

ik heb hem van cricut machines voor 100 euro met verzending en al er staat een volledig topic hierover op het forum.  ;)  dus lijkt me wel betrouwbaar, toch had ik even schrik toen ik las dat er iemand een toeslag van 130 euro heeft moeten betalen. pfff khoop dat ik bij de gelukkige ben  :)

een heel (nieuw) apparaat voor maar 100 euro incl verzending????
dat is goedkoop!

I never met a calorie I didn't like....

10

de douane kosten wel/niet betalen ligt eraan of het pakket er tussenuit wordt gezocht voor nader onderzoek.

vervolgens ligt het aan de douane beambte onder welke categorie het wordt ingeschaald. dus zolang niet duidelijk is wat erin zit, kan het best in een verkeerde categorie geplaatst worden. dit kan voordelig zijn,maar ook nadelig.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

11

rorico schreef:

de douane kosten wel/niet betalen ligt eraan of het pakket er tussenuit wordt gezocht voor nader onderzoek.

vervolgens ligt het aan de douane beambte onder welke categorie het wordt ingeschaald. dus zolang niet duidelijk is wat erin zit, kan het best in een verkeerde categorie geplaatst worden. dit kan voordelig zijn,maar ook nadelig.

Weet jij hoe en wanneer je de invoer kosten moet betalen als je er tussen uit word gepakt.
Hoor namelijk dat het ook kan zijn dat je een paar weken later inneens een bedrag moet betalen?
Gr chantal

12 Laatst bewerkt door rorico (07-12-2011 14:14)

bij later betaling is het volgens mij door administratieve rompslomp. dan controleren ze heel veel, noteren het maar laten goedgekeurde pakketten wel alvast doorgaan.

soms duurt het ook veel langer dat je het pakket uberhaupt krijgt, dan zit het bij een zending die ze volledig uitkammen (zo staan er bijv wel eens zeecontainers vol voor winkels, die verlaat in de winkels komen omdat de douane het vasthoudt in de havens voor controle) en niet wat steekproefsgewijs ertussen uit pikken van een zending.

het precieze weet ik niet.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

13

rorico schreef:

bij later betaling is het volgens mij door administratieve rompslomp. dan controleren ze heel veel, noteren het maar laten goedgekeurde pakketten wel alvast doorgaan.

soms duurt het ook veel langer dat je het pakket uberhaupt krijgt, dan zit het bij een zending die ze volledig uitkammen (zo staan er bijv wel eens zeecontainers vol voor winkels, die verlaat in de winkels komen omdat de douane het vasthoudt in de havens voor controle) en niet wat steekproefsgewijs ertussen uit pikken van een zending.

het precieze weet ik niet.

Ok we wachten het maar af bedankt
Gr chantal

14

taartenprinsesje schreef:
jesken89 schreef:

een heel (nieuw) apparaat voor maar 100 euro incl verzending????
dat is goedkoop!

jip jip. Bij cricutmachine kan je hem nu met twee cartriges bestellen voor maar 36 euro :)

15

khoop dak dan een van de gelukkige ben waarvan het pakket niet uitgevist wordt :). We wachten af.
Status is voorlopig nog waiting for shipping. Hoelang heeft het bij jullie geduurd voor je hem had? Ik heb hem zondag besteld. Keb al gelezen dat sommige hem na drie dagen al hadden. Maar ja kheb em op zondag besteld dus zal wel wat later zijn bij mij.

16

Ik heb hem op vrijdag 18 november besteld en hij werd op vrijdag 25 november bezorgd. (Eén dag na mijn verjaardag, dat was cool :lol:)
Maar in verband met de decemberdrukte, kan het nu wellicht iets langer duren.

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

17

Sharrr schreef:

Ik heb hem op vrijdag 18 november besteld en hij werd op vrijdag 25 november bezorgd. (Eén dag na mijn verjaardag, dat was cool :lol:)
Maar in verband met de decemberdrukte, kan het nu wellicht iets langer duren.

hihi, leuk verjaardagscadeau :).
ja kan ook zijn natuurlijk, en kheb ook al gelezen dan der redelijk wat mensen hem besteld hebben dus jah.

18

en hij is binnen :).
Zonder toeslag of iets anders wow ben ik blij. Mijn volledige cricut cake met basic cake en seasonal voor maar 100 euro woehoew.
Morgen lekker prutsen met mijn nieuw speelgoed. En zeg wel prutsen, alle int begin toch. Kben super blij :)

19

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen zonder toeslag!! Joepie!!
Ik ga er zaterdag lekker mee prutsen!

20

jesken89 schreef:

jip jip. Bij cricutmachine kan je hem nu met twee cartriges bestellen voor maar 36 euro :)

Ik zie deze niet hoor.....

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

21

Wenko hij was van de week verhoogd naar 86 euro maar was wel uitverkocht en nu staat hij er helemaal niet meer tussen. Zal dan voorlopig ook wel niet binnen komen denk ik.