1

Onderwerp: deegroller

hallo
ik heb een vraagje ik heb nu al 2 verschillende deegrollers gehad maar het zijn geen fijne om fondant mee uit te rollen..
weet iemand misschien een goeie roller of heeft iemand er 1 die je niet meer gebruikt?
ik hoor het graag!

Re: deegroller

Voor fondant is een kunstof roller het fijnste.
Ik gebruik gewoon een stuk pvc buis die je in de bouwmarkt kan kopen. Laatst had ik een workshop en daar gebruikte ze ook pvc buis

3

Ik hou niet van die kunststof rollers om een lap fondant mee uit te rollen. Ik kan er niet mee overweg :mad:

Ik gebruik het liefst een echte deegroller. Gewoon 1 met handvaten die ik vast kan houden. Jaren lang heb ik gewoon mijn houten deegroller gebruikt, maar die is nu echt wel op helaas.
Sinds een paar maanden heb ik nu een siliconen deegroller van Silpin. Echt een super ding. Rolt als een speer en ik hoef er veel minder kracht mee te zetten dan met mijn houten roller. Hij was wel wat duurder dan de standaard houten roller, maar met 30 euro nog niet eens heel overdreven duur vind ik.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

oke dankje wel ottolien
want ik heb echt moeite met fondant uitrollen en ik heb wel een roller met een soort van silicone laag eromheen maar die was van de xenos en die rolt er helemaal af dus dat is ook niks en ik kan ook niet zo heel lang veel kracht zetten dus moeten ze mij ermee helpen ik ga is even kijken of ik er ook zo 1 kan vinden dankje ;)