1

Onderwerp: Biscuit twee keer invriezen, kan dat?

Hoi!

Ik vraag me af of je biscuit twee maal kan invriezen; 1 keer na het bakken en later nog een keer na vullen en decoreren. Iets in mij zegt dat het daar niet lekkerder van wordt, maar heeft  iemand er ervaring mee?

Alvast bedankt voor de hulp!

2

Re: Biscuit twee keer invriezen, kan dat?

Vond onlangs dit op internet:

Nooit opnieuw invriezen
Twee maal invriezen betekent ook twee maal ontdooien en opwarmen. Tijdens dit proces zal het aantal bacteriën uiteindelijk zeer sterk zijn toegenomen met alle extra risico’s op een voedselvergiftiging van dien. Daarnaast verliest een product bij ontdooien vocht waardoor het indroogt. Bij een tweede keer ontdooien gebeurt dit nogmaals wat de kwaliteit zeker niet ten goede komt.

Ik zou het niet riskeren dus...

Een onbewerkt biscuit kan je gemakkelijk een aantal dagen in huishoudfolie gewikkeld in een taartdoos bewaren op een droge plaats. Dit werkt bij mij prima. Als het bij het doorsnijden blijkt dat het biscuit wat droger is, gewoon even tremperen met een suikersiroopje (al dan niet met een smaakje)...

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Ja kan gewoon!

4

Queenie123 schreef:

Ja kan gewoon!

:Y  :Y

5

Biscuit wordt gebakken op hoge temperatuur en er zitten weinig bacterie-gevoelige ingrediënten in.........

Ik zou zelf me om de bacterien niet zo druk maken, (maar ik verkoop ze dan ook niet aan derden, scheep mijn eigen familie er mee op) maar wel om de smaak. Wat in de eerste reactie staat over vochtverlies bij ontdooien en dat 2 keer, lijkt mij de smaak niet ten goede komen.

7

Hoi!!

Tja, het zal misschien geen kwaad kunnen, maar ik denk dat ik het toch maar zo laat  mogelijk bakken. Iemand vroeg me om 'kale' biscuits te bakken die ze zelf wil bekleden (aangezien ze haar oven nog niet helemaal vertrouwd  :) ). En zij wil ze na het vullen en decoreren wel invriezen.
Ik ga het wel een keer proberen bij een taartje voor mezelf, dan weer ik het zeker en heeft verder niemand er last van. Haha, nou ja, behalve mijn man dan  :lol:

Bedankt voor jullie reacties!

8

Kan geen kwaad hoor; en dat vochtverlies valt ook reuze mee omdat je de biscuit sowieso in een plastic zak laat ontdooien. Als je hem dan gevuld afgesmeerd gedecoreerd weer invriest gaat er de volgende keer bij het ontdooien helemáál geen vocht verloren omdat de biscuit dan helemaal ingekapseld zit met je bc en bekleding.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...