1

Onderwerp: vraag over een strik maken

Hallo allemaal,
Kan je zo'n grote strik ook van marsepijn maken? Ik zie bij de how to dat er gebruik gemaakt wordt van fondant met tylose. Zou je dit dan ook door de marsepijn kunnen doen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes Linda

2

Re: vraag over een strik maken

Nee, marsepEIn is hier echt te slap/zacht voor, ook met tylose wordt het niet hard genoeg.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Nee, klopt. Zelfs na maanden wordt het niet echt hard

4

En geen fondant van Funcakes gebruiken, want die wordt dus ook niet hard, zelfs niet met een berg Tylose!

5

Ik gebruik altijd fondant van Funcakes  en zelfs zonder tylose zijn mijn strikken prachtig :o
Maar met marsepein gaat het niet werken

Zoete groetjes, Inti

6

ok bedankt voor de reacties, maar als je fondant hard moet worden, kan je dit niet meer eten toch, is het echt puur ter decoratie of zie ik dit verkeerd?

7 Laatst bewerkt door Pompidom86 (04-12-2011 19:25)

Het is eetbaar, maar heel lekker is (vind ik) het niet..
Bij mijn 2e taartje had ik een strik van marsepein gemaakt en na dagen drogen en vlak voor het serveren op de taart leggen, zag dit er best oké uit.. Wel zakte de onderste lussen iets in..
Ik mort zeggen dat ik 1 pakje funcakes fondant heb geprobeerd en buiten dat ik het absoluut niet lekker vond, had ik toch echt geen problemen met uitharden...

Edit: dit was m.. T heeft niet de voorkeur met marsepein, maar als je niets anders in huis hebt en t een keer uit wil proberen.. (voor bij de koffie haha)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BTY6JHGE.jpg