1

Onderwerp: De toef op een cupcake...

Hoi lieve mede taarten bakkers!

Ik had even een vraagje, voor een poosje terug was dezelfde vraag ook gesteld door iemand anders, wat betreft die mooie toefjes op de cupcakes.. Toen heb ik via via het recept gevonden en uitgeprobeert. Nou was deze helemaal mislukt! Ik had het idee dat er nog allemaal klontjes tussen zaten, ik weet niet wat ik fout gedaan heb, maar ik wil wel graag een x mooie toefjes op mijn cupcakes maken!

Dus mijn vraag is eigenlijk hoe krijg ik het voor elkaar? En nog een vraag hoe krijg ik ze gekleurd.. Ik heb kleurstof van wilton maar moet ik dat er door doen?

Wie kan mij antwoord geven, alvast bedankt

Liefs

Denk terug met een lach aan gisteren, kijk met volle moed naar morgen, maar leef vooral vandaag!

Re: De toef op een cupcake...

Ik gebruik altijd onderstaand recept. Ik vind dit de allerlekkerste botercreme en als het goed op kamertemperatuur is (of net gemaakt) dan kun je er prachtige toeven mee spuiten. Spuitmondje M1 is het meest geschikt voor toeven. Botercreme kleuren kun je gewoon met wilton doen.

Succes!

MBC

80 gr. Eiwit
160 gr. Kristalsuiker
240 gr. Roomboter (op kamertemperatuur)

- Doe de eiwitten en de suiker in een kom.
- Zet deze kom boven op de pan met kokend water en mix de eiwitten en suiker ong. 10 min, stand 1.
- Als de suiker volledig is opgelost in de massa, neem dan de kom van de pan en mix de massa totdat deze helemaal is afgekoeld (dit duurt ongeveer 10 min). Als het niet goed is afgekoeld en je gaat de boter toevoegen, dan zal de boter smelten en dat is niet de bedoeling.
- Blijf mixen en voeg blokje voor blokje de boter toe. Blijf mixen totdat de boter volledig is opgenomen. Ook deze keer mix je ongeveer 10 min.

3

Oke super! Bedankt ik ga het eens proberen!

Denk terug met een lach aan gisteren, kijk met volle moed naar morgen, maar leef vooral vandaag!

4

Ik heb van het weekend voor het eerst de swiss merinque botercreme gemaakt. Volgens mij is dat wat hier boven beschreven staat. Ik heb het filmpje gevolgd dat links in het tabel staat bij recepten.

Het was echt heerlijk en makkelijk om te spuiten.

Ik had het op vrijdag gemaakt en het zondag nog een keer. Ik had het ruim op tijd uit de koelkast en kon het zo weer gebruiken.

Het restant ligt nu voor de volgende keer in de vriezer.

Succes

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

5

kun je ook met royal icing spuiten, of doe je dit altijd met botercreme?

gr Suzanne

6

Iris Zijlstra schreef:

MBC

80 gr. Eiwit
160 gr. Kristalsuiker
240 gr. Roomboter (op kamertemperatuur)

Gebruik je eiwit in poedervorm?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

7

SuzanneW schreef:

kun je ook met royal icing spuiten, of doe je dit altijd met botercreme?

gr Suzanne

Het zou met royal icing kunnen.. maar dat wordt wel erg hard.. veel te hard om nog te kunnen eten..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!