Onderwerp: Structuur van een cake pop??
Rare vraag misschien maar wat zou nu de structuur van een goede cake op moeten zijn?
Van de week toch eens wat aan gerommeld, wel met gewoon kant en klaar cake uit de supermarkt vanwege tijd en budget. Ik dacht dat het leuk zo zijn voor afscheid opvang einde van de maand een versierd handje te maken met dit idee. Botercrème zelf gemaakt op recept hier ergens, maar wel een beetje pepernotenkuiden er door.
Smaakte prima, door de kruimels gedaan en balletjes gedraait en daarna in de koelkast 1.5 uur, eerst overigens wel nog op stokje met puntje gesmolten choco geprikt.
Vond het erg plakkerig spul, handjes uitsteken ging niet echt goed.
Nou dan lijkt het allemaal best stevig en goed, tot ik ze in de choco ging dippen, smelten ging al niet zo vloeibaar als ik graag wilde, maar op den duur toch aardig, maar zo gauw ze in de choco waren geweest, zakte ze van de stokjes af....schiet niet op dus, door de warmte smelten het wordt het allemaal troep.
De rest ligt nu in de vriezer, al ander halve dag in de hoop, dat als het gelijk ijskoud in de choco gaat, dat het gelijk stolt en misschien er niet afgeleid. de paar mislukte wel onder dompelt in choco met lepel er uit gehaald en hard laten worden in de koelkast 's avonds gesnoept, smaakt niet echt vies, eigenlijk best lekker....de eerste 2 happen! Maar daarna toch wel erg zoet, klef, werd er misselijk van... Dus denkt niet dat het zo klopt, teveel bc? Hoe hoort het nu er uit te zien? En tips voor andere figuurtjes maken?
Alvast bedankt!
groetjes Renske