1

Onderwerp: Fondant of marsepein

Ik ben nog niet zo lang op deze site en waarschijnlijk is het al gevraagd, maar mijn zoekfunctie doet het niet.

Wat kan ik het beste gebruiken op cupcakes te versieren?
marsepein? of fondant?
Ik heb nu fondant van het merk funcakes , maar of ik het nu lekker vind... Nee.

Wat gebruiken jullie?

2

Re: Fondant of marsepein

ik gebruik altijd marsepein. Alleen als de klant er echt om vraag dan fondant.

Zelf vind ik fondant te zoet.
Of ik moet witte versiering nodig hebben, dan weer wel fondant :think:

3

Alles hangt af van wat je er mee wil doen.

Ik vind bloemen maken niet zo fijn met marsepein, omdat het niet fijntjes genoeg werkt. Een rolroosje kan nog, of simpel met een uitstekertje, maar voor andere bloemen vind ik marsepein niet zo fijn werken.
Boetseren, als het niet té fijn moet, kan zeker met marsepein.

Marsepein maakt het ook machtiger, maar wel lekkerder (hoewel smaken ook weer verschillen hier). Ik vind ook wel dat marsepein niet met elke smaak van vulling kan.

Ik heb onlangs eens geprobeerd om een mix van marsepein en fondant te maken, en dat bevalt eigenlijk wel goed. De smaak van marsepein (niet té sterk) met de elasticiteit van fondant... Best of both worlds!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Ik gebruik altijd marsepein van zeelandia

Krijg ook alleen maar positieve reacties op de smaak. Zelfs mijn zus en nichtje die voorheen geen marsepein luste, vinden deze wel heel erg lekker.
Als ik weer eens wat met mijn nichtje ga maken, dan verdwijnt er tussendoor ook regelmatig marsepein in haar mond.

5

Ik gebruik het liefste fondant, maar dat is omdat ik het fijner vind werken  ;)

www.ikwiltaart.nu
Voor lekkere en speciale taarten en cupcakes

6

Leuk dit topic, want daar was ik zelf ook erg benieuwd naar. Vind marsepein ook lekkerder, maar fondant makkelijker werken. Heb ook een keer een mix gedaan voor het bekleden van een taart en dat ging prima en smaakte super!
Ben benieuwd naar nog meer tips, ervaringen enz.

Ik vind mijn marsepein anders perfect werken, maar komt misschien ook wel omdat ik niet anders gewend ben. Heb dan ook nog nooit bekleed met fondant

deze heb ik van de week met marsepein gemaakt. Mijn eerste roosje.
de andere met fondant.
fondant werkt wel makkelijker, maar mijn roosje lukte daar niet mee.
Ik had er ook niets onder gedaan om te plakken. Zou dat helpen als ik het wel doe?
pffff ik ben echt nog een beginner :o http://www.mijnalbum.nl/Foto-EY8R3QVY-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HXWYYB8Y-D.jpg

Me dochter heeft de roze gemaakt en ik de blauwe