1

Onderwerp: cakepop balletjes invriezen?

hallo iedereen,

ik weet dat er al paar topics zullen zijn maar eventjes toch dit vraagje zodat ik zeker ben in mijn situatie...
ik maak cake pop balletjes met botercreme en buitenste laagje van chocolade saus ( al wou ik volgende keer wel glazuur en candy melts ook eens proberen )
nu mijn vraagje....want ze kunnen blijkbaar ingevroren worden

1) hoe vries je ze het best in? enkel als je balletjes hebt gerold met de botercreme en cake? helemaal afgewerkt met chocolade,glazuur of candy melts? met of zonder stokje? in doosje of zakje ( in ieder geval luchtdicht leesde ik ergens? )

2) hoe ontdooien? op kamertemp leggen ( en hoe lang duurt dit dan?) of meteen in de frigo leggen? ( hoe lang duurt dit dan )

3) als de balletjes zonder afwerking uit diepvries komen....wanneer kun je dan starten met de chocolade laagje en versiering?

4) hoe lang kun je ze in diepvries bewaren en hoe lang zijn ze goed eens uit diepvries?

5) kan je een droge cake of biscuit die verkruimeld is ( of beter niet? ) ook in diepvries bewaren? ( lijkt me handig als er overschot is en ik nog geen botercreme heb )

sorry voor de vele vragen maar zo kan ik ook wat plannen ;)
ik hoop op snelle reacties...
andere tips zijn altijd welkom....

2

Re: cakepop balletjes invriezen?

Ik heb laatst voor het eerst ook botercreme en chococakepops gemaakt en toen met stokje en helemaal gedecoreerd in de vriezer in een afgesloten doos. Ik heb ze langzaam laten ontdooien in de koelkast, ook weer in een dichte doos om condens te voorkomen. Ging perfect!

Succes ermee!

Tieneke

3

duurt zoiets lang eerdat het helemaal ontdooid is? ( dan weet ik ongeveer wanneer best uit te halen want zoiets kan je moeilijk zien eh of het vanbinnen helemaal ontdooid is....niet dat ik het nog wat bevroren vanbinnen meegeef :p )

4

Ik heb ze een nachtje laten ontdooien, geen ijs te bekennen.