1

Onderwerp: Spoedje: Timing.... Ben het ff kwijt geloof ik. Wie helpt zoeken?

Hey meiden,

Een gevalletje timing... Ik ben het spoor in ieder geval helemaal bijster, dus wie van jullie heeft een heldere ingeving?

Ik heb een paar maanden geleden een bestelling gekregen voor een geboortetaart. Hartstikke leuk natuurlijk!
Maar.... het liep allemaal anders dan verwacht. Nu gaat het gelukkig de goede kant op, laat ik jullie gelijk geruststellen!
Een paar weken geleden is het kindje geboren, maar was er heel slecht aan toe en belande op de kinder-IC. Inmiddels gaat het zo goed dat het kindje deze week naar huis mag.

De taart willen ze graag hebben wanneer het kindje thuis komt. Ik verwacht zelf niet eerder dan woensdag. Ik mocht 'm wel invriezen van de opdrachtgeefster, dat was geen probleem.

Maar... ik moet de komende dagen gewoon werken! En als het even kan wil ik toch om 23.00 uur wel in m'n bedje liggen, want de kids houden me 's nachts toch ook wel bezig.

Het idee voor de taart:
een klein stapeltje (20/12) cm met een baby in een bol.

Hoe zou ik m'n timing goed kunnen doen?  :think:

Vanavond zoiezo de baby in de bol maken? Maar ga ik ook biscuits bakken om die morgen te kunnen bekleden? Want ze moeten natuurlijk ook nog afkoelen. Kan dat, nu biscuits bakken en morgenavond vullen en bekleden?

Sorry als het een wat onsamenhangend verhaal is geworden, maar ik ben het spoor ff helemaal bijster. :rolleyes:

Alvast bedankt! :Y

liefs,
Sandra

2

Re: Spoedje: Timing.... Ben het ff kwijt geloof ik. Wie helpt zoeken?

nu eerst de biscuits bakken, af laten koelen en dan vanavond in de vriezer doen. Of na het afkoelen goed afdekken en dan kun je ze morgenavond prima gebruiken.
Dan de baby in de bol maken. Heb je nog tijd over vanavond je fondant of marsepein alvast kleuren.
Helpt dit een beetje?  :)

gelukkig dat met de kleine nu alles goed is.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

sil schreef:

nu eerst de biscuits bakken, af laten koelen en dan vanavond in de vriezer doen. Of na het afkoelen goed afdekken en dan kun je ze morgenavond prima gebruiken.
Dan de baby in de bol maken. Heb je nog tijd over vanavond je fondant of marsepein alvast kleuren.
Helpt dit een beetje?  :)

gelukkig dat met de kleine nu alles goed is.

Thanx!!!! Ik ga het zo doen en zet de Kennie en de oven gelijk aan het werk. Dan pak ik de biscuits goed in en ga ik ze morgenavond vullen en bekleden.

Met de marsepein heb ik me er "makkelijk" van afgemaakt, gewoon de voortgekleurde roze en witte marsepein van Funcakes ;-)

Nogmaals heel erg bedankt!!!

4

Alles wat je er op wil maken aan versiersels van fondant kun je ook alvast maken.  Op bijv een placemat leggen en in de huishoud folie rollen. Daarna in een plactic zak of bak zodat het niet uitdroogt.

Met vriendelijke groet
Jolanda

[move]--> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Voor de timing heb ik geen andere tips dan wat hierboven al stond (behalve dan misschien toch de biscuit invriezen vanavond. Mocht het dan morgen even anders lopen dan kun je altijd woensdag de taart nog vullen en bekleden).

Maar mocht je deze mensen zelf ook kennen, verwijs ze dan even naar de VOC http://www.couveuseouders.nl

Dat is een vereniging voor ouders van kinderen die te vroeg of ziek geboren worden en daardoor na de geboorte enige tijd in het ziekenhuis moeten doorbrengen (dus niet alleen kinderen die in een couveuse gelegen hebben).

Het is niet niets, zo'n ervaring, en het kan zijn dat de ouders na thuiskomst van hun kindje nog met vragen zitten of op zoek zijn naar lotgenoten of naar tips voor de verwerking van alles wat gebeurd is. Mocht dat zo zijn, dan kunnen ze op deze website terecht voor vragen en meer informatie.

Sorry voor het inbreken, maar dat wou ik even melden...

Succes met het maken van de taart!

7

@ Tirza: dank je voor het verplaatsen. Ik had geen idee waar ik het kwijt moest, vandaar.

@jolandavrk: dank je. Ik heb je tip opgevolgd

@mijke79: lief dat je even inbreekt. Ik ken ze persoonlijk en zal je tip doorgeven. Dank je.

De biscuits zijn afgekoeld en goed ingepakt. Decoratie is zo goed als klaar, dus hopelijk gaat het allemaal lukken morgen.
Bedankt voor jullie hulp, het taartje zien jullie wel verschijnen.