1 Laatst bewerkt door carol (28-11-2011 21:19)

Onderwerp: weet iemand de juiste verhouding cakepops ,grrrr

als iemand de juiste verhouding weet ,HEEL GRAAG,ik heb van de week wel 3 x op nieuw gedaan ,doe die bal gekoeld op het stokje ,prima ff door de choco .hup in de steekschuim,kom ik paar minuten later is het stokje weer door de bal GRRRRRR,weer op nieuw ,weer cake erbij,kost me zoveel tijd dus wie weet het .
grt Carla

2

Re: weet iemand de juiste verhouding cakepops ,grrrr

Choco op het stokje gedaan? En dat even laten stollen nadat je hem erin geprikt hebt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Hoi Carla,

ik doe het tipje van het stokje even door de chocolade en laat het eventjes afkoelen totdat het wat matter word en schuif hem dan in de pop tot ongeveer halverwege het balletje zeg maar. Dan plakt hij met de rest van de chocolade afkoelen aan de cakepop vast.

Misschien is dit een beetje onduidelijk maar hoop dat je het begrijpt.

Groetjes van Mieke

4

Wat Pooh zegt dus hahaha...

5

HI Carla,

ondanks dat ik wel het stokje in de choco had gedipt en daarna even in de koelkast, bleef bij mij de balletjes er ook steeds afvallen als ik ze dan met de gemolte choco onder dompelde.

Nu las ik ergens dat misschien de choco te heet was(boter in de mix smelt dan weer enz.) Nu dacht ik als ik ze nu in de vriezer doe en dan gelijk daarvan uit onderdompel, dan moet het snel hard worden...
Gisteren geprobeerd en dit werkte erg goed!

Door de kou werd de choco laag snel hard en daarna zetten ik ze terug in de koelkast, vandaag nog steeds niet afgezakt en hebben we er van kunnen snoepen.  Enige is wel weer dat het naar mijn zin weer te snel hard werd en het bestrooien met sprinkels niet naar mijn zin ging, dus we zoeken verder, naar de idealen combi...(het mengels ga ik ook wat anders doen, is me nu te zoet, te machtig, te massa), maar kids vinden het wel heerlijk!

Groetjes Renske

6

carol schreef:

als iemand de juiste verhouding weet ,HEEL GRAAG,ik heb van de week wel 3 x op nieuw gedaan ,doe die bal gekoeld op het stokje ,prima ff door de choco .hup in de steekschuim,kom ik paar minuten later is het stokje weer door de bal GRRRRRR,weer op nieuw ,weer cake erbij,kost me zoveel tijd dus wie weet het .
grt Carla

Hey Carol,

Ik bruik voor mijn cakepops per 100gr biscuit/cake, 80gr crème au beurre.
Ik rol ze en leg ze dan een paar minuten in de vriezer. Daarna stokje dippen in de chocolade en in de cakepop. Daarna nog een paar minuten in de vriezer.
Zo blijven ze perfect op het stokje.

Laat je de chocolade die op het topje van het stokje zit eerst stollen voordat je het balletje er op doet of juist niet?

Ik hou overigens echt niet van botercreme (in welke variant dan ook). Weet iemand nog andere lekkere recepten voor cakepops?

Life is what you bake it.

8

Werkt deze verhouding ook als je roomkaas gebruikt?