1

Onderwerp: een winters taartje...

.. voor onze gevleugelde vrienden. :lol:

Gevuld met frituurvet en vogelvoer, versierd met appels, pinda's, zonnebloempitten.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TOZ8D8SF.jpg

Ik hoop maar dat ze het lekker vinden. ;)

2

Re: een winters taartje...

Dat denk ik wel....ziet er gezellig uit. Ik hoop dat je er goed naar kunt kijken van binnen als de vogeltjes beginnen te smikkelen.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

Dat ziet er mooi uit, zou ook altijd graag iets voor de vogels maken maar denk dat daar alleen mijn katten blij mee zullen zijn.

4

Wat leuk! Super origineel!  :thumb:

Deliclaire, de toef op de taart.

5

@ ritza heb jij  recept hoe je doet...en kan ik dan ook bollen maken die ik aan mij balkonhek kan hangen?? En welke frituurvet gebruik je

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Leuk!! Wil ik ook nog een keer maken  :thumb:

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

7

Cupla schreef:

@ ritza heb jij  recept hoe je doet...en kan ik dan ook bollen maken die ik aan mij balkonhek kan hangen?? En welke frituurvet gebruik je

Ik smelt ongebruikt frituurvet (merk maakt volgens mij niet uit, maar het moet wel een blok zijn, anders wordt het niet hard bij het koelen). Je kunt hier het vogelvoer bij doen, goed roeren (anders vallen er stukken uit) en vervolgens in vormen gieten. Zelf heb ik het deze keer anders gedaan. Eerst het vogelvoer in de vorm en vervolgens het gesmolten frituurvet erover heen (dan zit nl. niet heel je pan onder het vogelvoer).  Wel goed roeren zodat al het vogelvoer gemengd is met het vet. Dan laten afkoelen. De bovenkant heb ik eerst neergelegd op de taart en hier weer gesmolten frituurvet overheen gedaan.
Ik wilde nog toeven maken met pindakaas daar zijn vogels ook gek op.
De sterretjes heb ik in siliconen vormpjes gemaakt.
Ik heb zelf ook wel eens geprobeerd om een bol te maken, maar dit is lastig, dan moet het touwtje er al in voordat je het frituurvet erin doet, dus dit doe ik niet meer.

Succes

8 Laatst bewerkt door Tiny1234nl (26-11-2011 20:58)

ritza schreef:
Cupla schreef:

Ik smelt ongebruikt frituurvet (merk maakt volgens mij niet uit, maar het moet wel een blok zijn, anders wordt het niet hard bij het koelen). Je kunt hier het vogelvoer bij doen, goed roeren (anders vallen er stukken uit) en vervolgens in vormen gieten. Zelf heb ik het deze keer anders gedaan. Eerst het vogelvoer in de vorm en vervolgens het gesmolten frituurvet erover heen (dan zit nl. niet heel je pan onder het vogelvoer).  Wel goed roeren zodat al het vogelvoer gemengd is met het vet. Dan laten afkoelen. De bovenkant heb ik eerst neergelegd op de taart en hier weer gesmolten frituurvet overheen gedaan.
Ik wilde nog toeven maken met pindakaas daar zijn vogels ook gek op.
De sterretjes heb ik in siliconen vormpjes gemaakt.
Ik heb zelf ook wel eens geprobeerd om een bol te maken, maar dit is lastig, dan moet het touwtje er al in voordat je het frituurvet erin doet, dus dit doe ik niet meer.

Succes

Even een opmerking, als je echt de vogels op wil laten eten moet het 100% plantaardig vet zijn! En ongebruikt anders zit er teveel zout in.
Ziet er  heel leuk uit!

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!