Onderwerp: een winters taartje...
.. voor onze gevleugelde vrienden.
Gevuld met frituurvet en vogelvoer, versierd met appels, pinda's, zonnebloempitten.
Ik hoop maar dat ze het lekker vinden. 
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » een winters taartje...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
.. voor onze gevleugelde vrienden.
Gevuld met frituurvet en vogelvoer, versierd met appels, pinda's, zonnebloempitten.
Ik hoop maar dat ze het lekker vinden. 
Dat denk ik wel....ziet er gezellig uit. Ik hoop dat je er goed naar kunt kijken van binnen als de vogeltjes beginnen te smikkelen.
Dat ziet er mooi uit, zou ook altijd graag iets voor de vogels maken maar denk dat daar alleen mijn katten blij mee zullen zijn.
Wat leuk! Super origineel! 
@ ritza heb jij recept hoe je doet...en kan ik dan ook bollen maken die ik aan mij balkonhek kan hangen?? En welke frituurvet gebruik je
Leuk!! Wil ik ook nog een keer maken 
@ ritza heb jij recept hoe je doet...en kan ik dan ook bollen maken die ik aan mij balkonhek kan hangen?? En welke frituurvet gebruik je
Ik smelt ongebruikt frituurvet (merk maakt volgens mij niet uit, maar het moet wel een blok zijn, anders wordt het niet hard bij het koelen). Je kunt hier het vogelvoer bij doen, goed roeren (anders vallen er stukken uit) en vervolgens in vormen gieten. Zelf heb ik het deze keer anders gedaan. Eerst het vogelvoer in de vorm en vervolgens het gesmolten frituurvet erover heen (dan zit nl. niet heel je pan onder het vogelvoer). Wel goed roeren zodat al het vogelvoer gemengd is met het vet. Dan laten afkoelen. De bovenkant heb ik eerst neergelegd op de taart en hier weer gesmolten frituurvet overheen gedaan.
Ik wilde nog toeven maken met pindakaas daar zijn vogels ook gek op.
De sterretjes heb ik in siliconen vormpjes gemaakt.
Ik heb zelf ook wel eens geprobeerd om een bol te maken, maar dit is lastig, dan moet het touwtje er al in voordat je het frituurvet erin doet, dus dit doe ik niet meer.
Succes
Cupla schreef:@ ritza heb jij recept hoe je doet...en kan ik dan ook bollen maken die ik aan mij balkonhek kan hangen?? En welke frituurvet gebruik je
Ik smelt ongebruikt frituurvet (merk maakt volgens mij niet uit, maar het moet wel een blok zijn, anders wordt het niet hard bij het koelen). Je kunt hier het vogelvoer bij doen, goed roeren (anders vallen er stukken uit) en vervolgens in vormen gieten. Zelf heb ik het deze keer anders gedaan. Eerst het vogelvoer in de vorm en vervolgens het gesmolten frituurvet erover heen (dan zit nl. niet heel je pan onder het vogelvoer). Wel goed roeren zodat al het vogelvoer gemengd is met het vet. Dan laten afkoelen. De bovenkant heb ik eerst neergelegd op de taart en hier weer gesmolten frituurvet overheen gedaan.
Ik wilde nog toeven maken met pindakaas daar zijn vogels ook gek op.
De sterretjes heb ik in siliconen vormpjes gemaakt.
Ik heb zelf ook wel eens geprobeerd om een bol te maken, maar dit is lastig, dan moet het touwtje er al in voordat je het frituurvet erin doet, dus dit doe ik niet meer.Succes
Even een opmerking, als je echt de vogels op wil laten eten moet het 100% plantaardig vet zijn! En ongebruikt anders zit er teveel zout in.
Ziet er heel leuk uit!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » een winters taartje...