1

Onderwerp: Bloemetjes zakken in

Hoi allemaal

Ik heb afgelopen woensdag bloemetjes uitgestoken en deze omhoog staand laten uitharden tot gisteren. Ze waren aardig uitgehard en gisteren heb ik er cupcakes mee bekleed. Ze bleven mooi omhoog staan. Ik heb ze in een taartendoos bewaard en vanmorgen waren een deel van de bloemetjes toch ingezakt.
Hoe kan dit? Maar nog belangrijker; hoe kan ik het voorkomen? Ik wil hiervoor eigenlijk geen tylose gebruiken, omdat het dan niet meer lekker smaakt. De fondant die ik heb gebruikt was deels van de Jamin (zwart en wit) en deels van de Cake'n Party (rood).
De zwarte heeft het het ergste...

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Re: Bloemetjes zakken in

Hoi!
Als je echt iets hard wil laten worden zodat het niet meer kan inzakken,vrees ik dat je toch wat tylose nodig hebt.
Mijn ervaring leert me wel dat hoe meer kleurstof erin zit,hoe 'soepeler' de fondant,dit heeft dan ook het meeste tylose nodig.
Wat je wel kan doen om de smaak te verdoezelen,heb onlangs in de AVEVE(tuincenter in België) flesjes gezien met verschillende smaakjes die je door je fondant kon doen.Heb deze zelf nog niet geprobeert,maar is denk ik wel een oplossing voor
het "tylose-smaak-probleem". ;)

Hopelijk had je hier wat aan! :)

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

De gumpaste van StainIce is ook een prima variant. wordt keihard, maar heeft een lekkere smaak.

4

Zat er een toef op de cupcake???? door de botercreme kan het wel weer zacht worden........

5

Dank jullie voor de reacties.
Er zal geen toef op, ik had de fondant rechtstreeks op de cakejes geplakt.
Toch maar tylose proberen dan. Hier vlakbij ligt ook een Aveve, ga ik daar eens ff neuzen. :Y
Thanks!