1

Onderwerp: Mixer?

Ik wil van het weekend voor het eerst een taartje gaan bakken, maar ik heb alleen een mixer met een kom eronder kan ik daar ook een goed beslag mee maken?
Ik ben al wel aan het zoeken naar een keuken machine maar ben er nog niet aan uit welke ik het beste kan nemen.

Grt Thea

2

Re: Mixer?

een mixer mixt, dus ja, die kan je gewoon gebruiken. :+

veel nemen wel een staande mixer die je zelf niet vast hoeft te houden, omdat je beslag wel 10 minuten totaal moet mixen.

kijk voor een keukenmachine eerst hoeveel geld je eraan wil besteden en ga dan pas in die prijsklasse vergelijken.

succes met bakken! benieuwd naar het resultaat!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

3

Ik gebruik gewoon mijn elektrische handmixer en een kom.
Natuurlijk duurt het wel even maar de biscuit wordt mooi hoog.
Tot ik genoeg gespaard heb voor een staande mixer blijf ik dit gewoon gebruiken.

Ik droom zelfs over taart!

4

danielle schreef:

Ik gebruik gewoon mijn elektrische handmixer en een kom.
Natuurlijk duurt het wel even maar de biscuit wordt mooi hoog.
Tot ik genoeg gespaard heb voor een staande mixer blijf ik dit gewoon gebruiken.

Thea schreef:

Ik dacht dat het beslag dan niet luchtig genoeg werd met een handmixer maar dat is dus niet zo.

5

neehoor, wordt ook luchtig!
eigenlijk is de enige reden dat het lange mixen je tegen kan vallen (best zwaar 10 min lang de trilling en blijven ronddraaien door de kom)

en als je vaak taarten maakt, dan is het handiger. maar in principe is het helemaal niet nodig!

dus als je af en toe taarten maakt en de handmixer kan het gewoon aan (niet gloeiend heet worden) dan kan je rustig met de handmixer beginnen hoor!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

6

Met een standmixer wordt het beslag wel luchtiger  :Y  En ook per standmixer verschilt het nog wel hoe veel luchtiger het dan wordt (met de kitchenaid wordt het bij mij veel luchtiger dan met de kenwood)

Maar dat wil niet zeggen dat je niet prima kunt beginnen met je handmixer.. helemaal niet nodig om al honderden euro's uit te geven voor je nog maar 1 taartje gebakken hebt.. probeer eerst maar eens of je het net zo leuk vind als wij  :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Ik heb zoveel gebakken met mijn handmixer dat ie het begaf hahaha.
Nu zweer ik bij mijn keukenmachine JeeJee

Have a Nice day!