1

Onderwerp: Petit fours ontdooien en bewaren

Ik heb vierkante stukken biscuit gevuld en van boven bekleed.
Die staan nu in de vriezer en vanmiddag om 15.00 uur zullen ze als petits fours gegeten worden.
Mijn vragen:
-hoe lang duurt het voordat ze ondooit zijn? Ik wil ze bevroren snijden. Ik maak hele kleintjes van 3x3cm want het zijn gratis proef dingetjes
-en kan ik ze misschien beter in een plastic taartdoos bewaren tegen het uitdrogen? Ze zijn nl alleen van boven bekleed.
Alvast dank voor de antwoorden!

Life is what you bake it.

Re: Petit fours ontdooien en bewaren

Ik weet het, er is pas een uurtje voorbij maar wil toch mijn onderwerpje nog even onder de aandacht brengen... :o
Anders zit men straks misschien bevroren Petit fours te eten...

3

niet in plastic bewaren en duurt niet zo heel lang voor t ontdooit

4

Taartenmarie schreef:

Ik weet het, er is pas een uurtje voorbij maar wil toch mijn onderwerpje nog even onder de aandacht brengen... :o
Anders zit men straks misschien bevroren Petit fours te eten...

:s

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=41778

5 Laatst bewerkt door Taartenmarie (25-11-2011 10:55)

Ik bewaar een taart uiteraard nooit in een plastic doos maar omdat ik bang ben dat ze uitdrogen dacht ik ze juist nu wel expres een beetje te laten zweten in een pastic doos. Dat lapje marsepein bovenop zal er niet van af smelten leek mij zo.
Verkeerd gedacht?

6

Ik zou dat risico niet nemen..... bij twijfel niet inhalen toch?

Heb ze gewoon in de kartonnen doos bewaard en ze droogden niet uit!
Bedankt voor het meedenken.
@ Karin09 ik gebruik altijd eerst de zoekfunctie voordat ik iets post maar had nu wat specifiekere vragen (dacht ik) omdat het hele kkeine pf'tjes waren en ik overwoog ze in een plastic doos te bewaren.